فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با تلاش ماموران پلیس در یک هفته گذشته ۹۰۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شد و ۲۵ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.

سرهنگ حسن شجاعی‌نسب  افزود: این میزان کشفیات مواد مخدر شامل ۸۳۸ کیلوگرم تریاک، ۵۳ کیلوگرم حشیش، پنج کیلوگرم شیشه و پنج کیلوگرم انواع هروئین است.

وی از توقیف ۱۶ دستگاه خودرو در این زمینه خبر داد و گفت: از مجموع ۹۰۲ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده، ۴۰۰ کیلوگرم روز گذشته در یکی از معابر اصلی استان کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در تشریح این عملیات اظهار داشت: ماموران هنگام کنترل محورهای مواصلاتی در شهرستان سربیشه به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ که با سرعت در حرکت بود، مشکوک شدند و با علایم هشدار دهنده به راننده دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده خودرو با بی توجهی به فرمان ایست پلیس به سرعت از محل متواری شد که پس از طی مسافتی با برتری عملیاتی پلیس و اجرای طرح مهار، ماموران موفق به توقف خودرو و کشف بیش از ۴۰۰ کیلوگرم تریاک از آن شدند.

سرهنگ شجاعی‌نسب گفت: ماموران در ادامه عملیات، ۲ سواری پژو ۴۰۵ دیگر که خودروی حامل مواد مخدر را اسکورت می‌کردند را توقیف کردند و در مجموع سه خودرو توقیف و ۶ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند که متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در مسیر کریدور حمل مواد مخدر قرار دارد افزود: مقابله با قاچاق مواد مخدر از اولویت‌های ماموریتی پلیس است و حمل مواد مخدر با هوشیاری ماموران پلیس و همکاری مردم در محورهای استان به جد رصد می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از سه تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته اما در ادامه با توجه به فصل برداشت محصول در کشور همسایه مبارزه جدی با قاچاقچیان در دستور کار است.

وی اضافه کرد: مقابله با معتادین متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر نیز در دستور کار جدی پلیس قرار دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۷ خرده‌فروش که در نقاط آلوده اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کردند، دستگیر شدند و در این مدت ۹ باند حمل و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است.

سرهنگ شجاعی‌نسب گفت: مواد مخدر در وقوع سایر جرایم و ناهنجاری‌ها موثر است لذا به والدین و مردم توصیه می‌کنیم که مراقبت لازم را برای جوانان و نوجوانان خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: به قاچاقچیان مواد مخدر که بنا دارند راه صد ساله را یک شبه طی کنند نیز هشدار می‌دهیم نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و حضور محسوس و نامحسوس در سراسر استان اجازه نمی‌دهد قاچاقچیان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت در هیچ نقطه‌ای احساس امنیت و آرامش کنند.