#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی روز سه‌شنبه برای تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۷۰ سال در بیرجند آغاز به کار کرد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به رعایت حال سالمندانی که توانایی حضور در مراکز تجمیعی را ندارند واکسیناسیون خودرویی در استان نیز آغاز شد.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی از صبح امروز (سه‌شنبه) در مجتمع فرهنگی غدیر بیرجند آغاز به کار کرد و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: این واکسیناسیون فقط مربوط به افرادی است که توانایی حضور در سایر مراکز را ندارند و بقیه افراد حتما به مراکز مورد نظر مراجعه کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: واکسیناسیون خودرویی فقط برای افراد ۷۰ سال به بالا انجام می‌شود و سایر سنین باید تا اعلام دوره بعدی منتظر بمانند.

وی اظهار داشت: محموله جدید شامل ۲۲ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شد که نسبت به قبل واکسیناسیون از سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود و قبل از این ۳۲ هزار دوز واکسن در چند محموله وارد خراسان جنوبی شده بود.

شریف‌زاده با بیان اینکه افراد واجد شرایط در این دوره از واکسن سینوفارم استفاده خواهند کرد افزود: زمان پاسخگویی، تکمیل پرونده و واکسیناسیون هر روز از ساعت هشت تا ۱۲ انجام می‌شود.

واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی از ۲۶ بهمن سال ۱۳۹۹ با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد و ۱۵۰ دوز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی استان در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی اختصاص یافت.

با دریافت محموله‌های بعدی واکسن کرونا در خراسان جنوبی گروه‌های جدید شامل کادر بهداشت و درمان، کارکنان آرامستان‌ها، شماری از ایثارگران، سالمندان مستقر در مراکز شبانه‌روزی، معلولان و پاکبانان با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسینه شدند.

واکسیناسیون عمومی سالمندان بالای ۸۰ سال از هفتم اردیبهشت امسال و پس از آن گروه‌های سنی ۷۵ سال و ۷۰ سال به بالا همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و تکمیل واکسیناسیون این گروه‌های سنی در دست اقدام است.