🔹استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت راهبردی پروژه راه‌آهن چابهار ـ بیرجند- سرخس، این طرح را بزرگترین و حیاتی‌ ترین پروژه عمرانی و اقتصادی شرق کشور برشمرد.
سید محمدرضا هاشمی  در جلسه بررسی وضعیت پروژه راه‌آهن استان، با تأکید بر اهمیت این طرح کلان ملی، خاطرنشان کرد: پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان- بیرجند- مشهد- سرخس، به عنوان مهمترین و بزرگترین پروژه عمرانی و اقتصادی شرق کشور، نقش کلیدی در توسعه متوازن، اتصال کریدورهای بین‌المللی و رونق اقتصادی منطقه ایفا می‌کند.
🔹وی با تشکر از همراهی و جدیت مجمع نمایندگان استان در پیگیری امور مربوط به راه آهن، تصریح کرد: این پروژه که از چابهار آغاز شده، از خراسان جنوبی می‌گذرد و تا سرخس امتداد دارد، از اولویت‌های حیاتی استان است و خوشبختانه تاکنون برای تأمین منابع مالی آن، پیگیری‌های مؤثری در دولت به ویژه با حمایت‌های رئیس جمهور انجام شده است.
🔹به گفته وی؛ نگاه دولت به این پروژه ویژه است.
🔹استاندار با اشاره به طولانی بودن مسیر و حجم کار انجام‌ شده، اظهار داشت: تاکنون چندین جلسه در سطح ملی و استانی از جمله در سازمان برنامه و بودجه برگزار شده و صورت‌وضعیت پیمانکاران نیز آماده است.
🔹 هاشمی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته، بر پرداخت مطالبات کارگران و اولویت‌بخشی به معیشت چند هزار نفر نیروی شاغل مستقیم و غیرمستقیم در این پروژه تأکید کرد.
🔹وی خواستار همراهی و همکاری همه‌ جانبه مدیران استان با این پروژه اولویت‌ دار شد و تأکید کرد: لازم است مدیران مربوطه، دغدغه تأمین مالی پیمانکاران را به رسمیت شناخته و برای رفع موانع تلاش کنند و در این راستا، ایستگاه راه‌ آهن بیرجند نیز باید با جدیت پیگیری و تکمیل شود.
🔹استاندار با اشاره به نقش مهم رسانه‌ ها در تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی، از برگزاری تور خبرنگاری و اطلاع‌رسانی شفاف در خصوص ابعاد این پروژه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مردم باید در جریان اقدامات صورت‌گرفته در پروژه‌ها قرار بگیرند و مشارکت اجتماعی در حمایت از توسعه استان تقویت شود.
🔹هاشمی متذکر شد: دستگاه‌های اجرایی مکلفند از این فرصت استفاده کرده و با هم‌افزایی، پروژه راه‌آهن را به سرانجام برسانند.
🔹به گفته وی؛این پروژه، آینده اقتصادی و ترانزیتی شرق کشور را متحول خواهد کرد.
🔹استاندار با بیان اینکه ۴۳۲ کیلومتر از پروژه راه آهن چابهار- سرخس در استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: این پروژه در خراسان جنوبی شامل ۱۵ قطعه از ۲۳ قطعه مسیر کلی است.
🔹هاشمی ادامه داد: تا امروز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای اجرای کار در قطعات واقع در جغرافیای استان هزینه شده است.
🔹وی متذکر شد: عملیات ساخت ۲۳ تونل به طول ۱۱ کیلومتر در نقاط مختلف آغاز شده و پیشرفت چشمگیری دارد.
🔹به گفته وی؛ پل‌های واقع در مسیر نیز با جدیت در حال احداث است.