?استاندار خراسان جنوبی با بیان این که در دولت سیزدهم اقدام خوبی برای خرید توافقی زرشک انجام شده که کشاورزان از روند اجرای آن به درستی اطلاع ندارند، گفت: باید این موضوع به خوبی برای کشاورزان تبیین شود.
دکتر جواد قناعت با بیان این مطلب در دیدار دست اندرکاران جشنواره ملی زرشک بیان داشت: زرشک کاران چند مشکل اصلی دارند که یکی از آنها خرید توافقی است که در دولت سیزدهم اقدام خوبی در این زمینه انجام شده و کشاورزان باید از روند اجرای آن به درستی مطلع گردند.
?وی با تأکید بر ضرورت ارائه اطلاعات کافی درخصوص روند خشک کردن زرشک، تصریح کرد: باید به زرشک کاران کمک شود تا با ارائه آموزش های لازم، از میزان بار میکروبی زرشک در زمان برداشت آن کاسته شود.
?استاندار با بیان این که باید تسهیلات مناسبی برای خرید زرشک تولیدی استان در نظر گرفته شود، ادامه داد: لازم است با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و با مدیریت مالی درست، در برگزاری جشنواره از ریخت و پاش جلوگیری شود.
?قناعت متذکر شد: درصورت امکان در زمان برپایی جشنواره ملی زرشک، تفاهم نامه ای نیز با شرکت هواپیمایی که قرار است از محصولات فرآوری شده از زرشک استفاده کند، منعقد خواهد شد.
?وی با تأکید بر این که همه دستگاه های اجرایی باید از تولیدات داخلی استان استفاده کنند، گفت: هر دستگاهی که از انجام این کار خودداری کند، رسانه ها به عنوان مطالبه گر در این موضوع ورود کنند.
?به گفته وی؛ روابط عمومی استانداری نیز باید در این زمینه مطالبه گر باشد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور