سه مدرسه با ۲۲ کلاس درس در نهمین روز دهه فجر با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی روز دوشنبه در این آیین گفت: زیربنای این مدارس ۲ هزار و ۲۶۷ مترمربع است که در مجموع حدود ۱۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

محمود چاوشان افزود: مدرسه ۶ کلاسه با ۷۵۰ مترمربع زیربنا با مشارکت خیرین موسسه مهر گیتی در بیرجند احداث شده است.

وی گفت: برای احداث این پروژه چهار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که بخشی توسط خیر پرداخت و مابقی آن توسط اعتبارات ملی اداره کل نوسازی مدارس استان تامین شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه هفتاد و ششمین مدرسه با ۱۲۰ کلاس درس که با همکاری و مشارکت موسسه مهر گیتی ساخته شده به بهره‌برداری رسید و تحویل دانش‌آموزان مستعد استان خراسان جنوبی شد.

وی با اشاره به افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه امام هادی (ع) بیرجند عنوان کرد: بابت همکاری‌های مستمر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد و اداره کل راه و شهرسازی استان در توسعه فضاهای آموزشی استان قدردانی می‌کنیم.

چاوشان افزود: مدرسه ۱۲ کلاسه با زیربنای هزار و ۲۶۷ مترمربع و اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبار مذکور توسط کمیساریای عالی سازمان ملل و اداره کل راه و شهرسازی استان هزینه شده و مابقی آن توسط اعتبارات ملی اداره کل نوسازی مدارس استان تامین شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در ارتباط با افتتاح مدرسه چهار کلاسه نجمه امیرآباد گفت: این پروژه با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: بخشی از این اعتبار توسط خیر گرانقدر آقای اکرامی تامین شده و مابقی آن توسط اعتبارات دولتی اداره کل نوسازی مدارس استان هزینه شده است.

چاوشان عنوان کرد: علاوه بر پروژه‌های فوق ۲۶ پروژه آموزشی در استان با زیربنای ۲۲ هزار مترمربع و اعتبار بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری در ایام الله دهه مبارک فجر است.

وی به نقش بی‌بدیل خیرین مدرسه‌ساز در توسعه فضاهای آموزشی در استان اشاره کرد و افزود: امسال و پیرو برگزاری پویش‌های خیری در طرح آجر به آجر به مجموع خیرین مدرسه ساز استان ۲۷ هزار نفر اضافه شده که نشان از حسن اعتماد اجتماعی مبنی بر کمک به تامین مهیا کردن بستر مناسب آموزشی برای فرزندان ایران اسلامی است.