#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دکتر قاضی زاده هاشمی: باید مردم بدانند با اینکه زیر ساخت های مناسبی داریم امکانات محدود است.
دکتر قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سفر خود به خراسان جنوبی وضعیت استان را در مواجهه با بیماری کرونا ارزیابی کرد و گفت:از پذیرایی گرم و صمیمانه مردم شریف استان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تقدیر و تشکر میکنم. توفیق شد که بخشی از شهرستان های استان را دیدیم و به شهرستان های بیرجند، سرایان، فردوس، بشرویه و طبس سفر کردیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص آمار فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی گفت: وضعیت مرگ و میر به نسبت جمعیت در این استان نسبتا بالا است و توقع ما این بود با توجه به زیر ساخت های بهداشتی و درمانی، سرانه های نسبتا مطلوب، پراکندگی جمعیتی که در استان وجود دارد، و عدم تراکم جمعیت میزان مرگ کمتر می بود که جای تحلیل دارد. یا پیک زودتری اتفاق افتاده، میانگین سنی بالاتر است ورفتار اجتماعی طوری است که احتمال سرایت بالاتر می رودمواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد   

دکتر قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: هر چند همکاران ما در بخش بهداشت و درمان خیلی زحمت می کشند و شبانه روزی وقت گذارند، اما باید مردم بدانند امکانات محدوداست، زیر ساخت های بهداشتی و درمانی با اینکه مناسب است اما باز هم کمبود خیلی دارند، بیمارستان هایی دارند ک در دست ساخت است، تعداد نیروی انسانی در اختیارشان کم است ،اگر حجم بیمار از حدی بالاتر رود، توان اداره بیماران را نخواهند داشت .لازمه آن این است که به دستورات پزشکی، پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی با دقت توجه و همکاری کنند. که امیدواریم با همکاری بیشتر از حد مردم زنجیره این بیماری قطع شود.

لازم به یاد آوری است دکتر قاضی زاده هاشمی بعدازظهر روز چهار شنبه ۲۸آبان ماه ساعت ۱۷:۴۵ وارد خراسان جنـــوبی شد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، شرکت در جلسه استانی مدیریت کرونا ویروس و بازدید از مراکز بهداشتی ودرمانی شهرستان های بیرجند، سرایان، فردوس، بشرویه و طبس از برنامه‌های ایشان در این سفر بود و روز جمعه ساعت ۱۴:۴۵ با بدرقه تنی چند از مسئولین استانی؛ بیرجند را به مقصد تهران ترک کرد.