معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: رعایت ایمنی بهترین راهکار مقابله با حوادث محیط کار است که باید از طریق آموزش و فرهنگ‌‎سازی دنبال شود.

 سید محمدرضا طالبی در بیستمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: موضوع محوری این همایش ایمنی محیط کار است بنابراین باید ایمنی در محیط کار با استانداردهای لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه مکان استراحت کارگران در فضای کار بسیار مهم است که باید مدنظر کارفرمایان قرار گیرد گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند برق روز به روز در حال گسترش است و در این راستا خطرات این حوزه بیشتر خواهد بود در نتیجه رعایت نکات ایمنی اهمیت بالایی دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: نهادینه کردن آموزش، رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده و فراهم کردن تجهیزات از جمله نکات ایمنی در محیط کار است که باید مدنظر کارفرمایان باشد.

وی افزود: در مورد ایمنی باید فرهنگ‌سازی لازم از طریق رسانه‌ها صورت گیرد تا کاهش حوادث برق‌گرفتگی را شاهد باشیم و آموزش در هر حوزه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هرچه آموزش‌ها علمی‌تر و به‌روزتر باشد ضرر و زیان کمتر می‌شود و کاهش حوادث را شاهد خواهیم بود.

طالبی گفت: درخصوص قوانین کار و آشنایی با حقوق کارگران نیز کارفرما باید خود را ملزم بداند با حقوق کارگران آشنا شود و اگر این آشنایی وجود داشته باشد حق و حقوق کارگر در موعد خود پرداخت می‌شود.

قراردادهای کارگری منطبق بر قانون تنظیم شود

وی عنوان کرد: بعضی از قراردادها به گونه‌ای است که کارگر جرات دفاع از حق و حقوق خود را ندارد بنابراین ضرورت دارد کارفرمایان قراردادها را قانونی تنظیم کنند تا حق کارگران ضایع نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: کارفرما باید از به‌کار گرفتن افراد در سنین غیرمجاز خودداری کند و براساس ماده ۷۹ قانون کار نباید افراد سنین پایین به‌کار گرفته شوند.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان و لزوم جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین در مقطع امروزی امری واجب و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

طالبی اظهار داشت: دشمن از ابتدا به دنبال براندازی نظام بوده و تاکنون توطئه‌های مختلفی را طراحی کرده‌ اما خوشبختانه با سلاح ایمان و اراده توانستیم پیروزی‌هایی را به دست آوریم و دست دشمنان را از کشور کوتاه کنیم.

وی گفت: دشمنان چون در جنگ سخت ناکام ماندند در دهه دوم انقلاب از طریق جنگ نرم وارد عمل شدند و سپس جنگ هوشمند را راه‌اندازی کردند.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: دشمن در دهه چهارم جنگ‌ ترکیبی را به راه انداخته است و در حال حاضر درگیر جنگ ترکیبی با ۴۰ مولفه هستیم.

وی گفت: شرایط اقتصادی و معیشتی مردم مطلوب نیست که بخشی به طراحی دشمن بر می‌گردد و تاکنون به برکت انقلاب اسلامی موفقیت‌های بسیار بزرگی داشته‌ایم که باید در کنار مشکلات موجود، واقعیت‌ها و دستاوردها را هم ببینیم و بازگو کنیم.

طالبی ادامه داد: در این دولت طرح‌های بسیاری که در دولت‌های گذشته اجرایی نشد، اجرایی شده و طبقه‌بندی مشاغل، افزایش حقوق کارگران و بیمه سلامت همگانی از جمله اقدامات دولت است.

بیشترین متوفیان حوادث رانندگی در مرکز استان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: سال گذشته در تصادفات درون شهری استان ۴۷ فوتی داشتیم که از این تعداد ۲۳ نفر در حوادث مرکز استان فوت شدند.

سرهنگ علیرضا عباسی افزود: ۱۰ نفر از این ۲۳ فوتی در سه مکان بلوار پیامبر اعظم، بلوار پاسداران و شهدای عبادی فوت شدند و حدود ۴۰ درصد از مصدمان در تصادفات بین ۳۵ تا ۴۰ سال سن دارند.

وی عنوان کرد: بیشترین علت حوادث فوتی سرعت غیرمجاز است و در این راستا نصب دوربین‌های کنترل سرعت در سطح شهر بسیار ضروری است.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با اشاره به توقیف خودروهای متخلف گفت: طی سه شب گذشته ۱۵ خودرو که آلودگی صوتی و تولید صدای ناهنجار داشته یا از چراغ‌های رنگی استفاده کردند، توقیف و تا رفع نقص روانه پارکینگ شدند.

وی به تصادفات یک هفته گذشته مرکز استان اشاره کرد و گفت: در یک هفته اخیر در حوادث بلوار پیامبر اعظم (ص) شهر بیرجند ۲ نفر فوت و یک نفر قطع نخاع شد.

سرهنگ عباسی از شرکت توزیع نیروی برق خواست میزان روشنایی در معابر و خیابان‌های اصلی شهر را افزایش دهد و افزود: پوشیدن لباس‌های رنگ تیره عابرین پیاده در نور کم، دید راننده را کاهش داده و زمینه‌ساز برخی حوادث تلخ می‌شود.

وی بیان کرد: با افزایش روشنایی در سطح معابر شهری کاهش تصادف با عابرین پیاده را شاهد خواهیم بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور