امام جمعه موقت بیرجند گفت: مشکلات کشور با تلاش جهادی مسئولان حل شدنی است و در این مسیر نیازمند صبر و شکر هستیم.

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) افزود: مسئولان برای حل مشکلات مردم شبانه‌روز تلاش می‌کنند از طرفی انتظار به حق مردم این است که مشکلات معیشتی حل شود.

وی گفت: برای حل مشکلات باید فرمایشات ولی جامعه به طور کامل اجرایی شود و ایشان قریب به ۱۰ سال است که مشکلات اقتصادی را مطرح می‌کنند و برای حل آنها راهکار ارائه می‌دهند.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به هجمه‌های دشمنان در جنگ ترکیبی و فضای مجازی مبنی بر ترویج نا امیدی در جامعه اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که امروز مسئولان کشور شبانه‌روز در حال تلاش هستند، حتی دشمنان ما به این تلاش شبانه‌روزی مسئولان فعلی کشور واقف هستند و این را از تحلیل آمار و صحبت‌های آنان می‌توان فهمید.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که در حال حرکت به سمت حکومت معنوی صاحب الزمانی هستیم و در این مسیر به صبر و شکر نیاز داریم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی عنوان کرد: در مقابل صبر و شکر، عجله قرار دارد و فرعون‌های رسانه‌ای این زمانه در داخل و خارج می‌خواهند ما را به تعجیل بیندازند اما بدانید که عجله کار شیطان است و در مقابل شکرگزاری، کفور قرار دارد.

وی گفت: اگر به دنبال زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت هستیم، این نوع زندگی تنها در پرتو زندگی در حکومت اسلامی به دست می‌آید، اینکه تاکنون زندگی سعادتمند در دنیا در پرتو حکومت اسلامی رخ نداده به این دلیل است که بشر جهل به این موضوع داشته و دشمنان بشریت بنا گذاشتند که بشر را در این جهل نگه دارند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: ائمه اطهار به خصوص امام جعفر صادق (ع) به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند اما دشمنان زمانه به هر طریقی نگذاشتند که این امر محقق شود و ظلم‌های زیادی به ائمه اطهار داشتند از طرفی امامان معصوم یار و یاور واقعی و کافی نداشتند.

وی تصریح کرد: امروز بعد از ۱۴ قرن به برکت هوشیاری قوم سلمان و ملت ایران، حکومت اسلامی در ایران تشکیل شده که برکات آن با ظهور امام عصر (عج) در سراسر جهان فراگیر خواهد شد.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با تاکید بر شناخت امام زمان گفت: شناخت امام زمان توسط جامعه و مردم از حیاتی‌ترین ارکان برای تحقق جامعه اسلامی است.

وی افزود: در روایت آمده‌ که “مرگ کسی یا جامعه‌ای که امام زمانش را نشناسد، مرگ جاهلیت است” البته از این روایت می‌توان برداشت کرد که زندگی فرد و جامعه‌ای که امام زمانش را نشناسد نیز، زندگی جاهلیت خواهد بود.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: شناخت و معرفت امام زمان دارای ابعاد مختلفی بوده که یکی از جهات آن مسئله انتظار است؛ آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) وظیفه ما در مقام عمل است و نباید در این مسیر دچار لغزش شویم.

وی گفت: ولایت فقیه که همچون نوری در حال درخشش در جامعه اسلامی ماست و سفارش امام صادق (ع) بوده، به گفته بزرگان دینی ولایت فقیه یک مسئله عقلی و شرعی است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی افزود: تبیین دستاوردهای نظام لازمه تحقق نهضت امیدآفرینی در جامعه است و از طرفی نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند لذا باید با تشریح و تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب نگذاریم دشمنان به مردم ما القای نا امیدی کنند.

وی گفت: درخصوص دستاوردهای نظام و انقلاب باید شکرگزار باشیم و باید هر کسی در حوزه تخصصی خود به تبیین و تشریح آن بپردازد.

خطیب جمعه بیرجند به ۲۷ اردیبهشت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات اشاره کرد و گفت: علم و فناوری امروز پیشرفت کرده است و دولت تلاش می‌کند فضای مجازی را امن و ملی کند، مسئولان متولی و روابط عمومی‌ها نیز باید خدمات نظام را به مردم را ارائه کنند و روابط عمومی‌ها تنها روابط عمومی مدیر دستگاه نباشند.

وی با گرامیداشت ۲۴ اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو با فتوای آیت الله میرزا حسن شیرازی ادامه داد: عشق به آزادیخواهی، رها شدن از بندهای استبداد و استعمار و تلاش برای استقلال اقتصادی و سیاسی از ویژگی‌های برجسته ملت ایران در طول تاریخ حیات خود به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد باید عملی باشد که البته آغاز شده اما باید قوی‌تر دنبال شود گفت: این مبارزه باید قاطع و بدون تاخیر باشد همچنین مبارزه با فاسد باید شفاف باشد یعنی مردم ببینند و قلبشان خنک شود که افراد و جریان نفوذی که مانند شتر گرسنه‌ای بیت‌المال را خوردند به سزای عملشان برسند.

وی با بیان اینکه هماهنگی و بهره‌گیری از نیروهای متعهد در جریان مبارزه با فساد ضروری است تصریح کرد: قوه قضائیه مبارزه با فساد را جدی‌تر دنبال کند و مسئولان لبیک معنوی به فرمایش ۱۰ ساله مقام معظم رهبری داشته باشند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای افزود: امروز خود بیگانگان به ضعف‌هایشان اعتراف دارند.

وی بیان کرد: اسرائیل برای گرفتن نیل تا فرات برنامه داشت اما امروز در حال اضمحلال است و این را می‌توان از تجمع‌های هزاران نفری در حیفا و تل‌آویو فهمید که اینها ثمره مقاومت است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور