#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

تنها در یک روز گذشته ۴ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند که این میزان، بیشترین میزان فوت بیماران مبتلا به کرونا در طول یک شبانه روز است.

با ثبت ۴ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به ۷۸ نفر رسید.

وخامت حال ۳ بیمار کرونایی

گفت:متاسفانه هم اکنون ۱۶۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری اند که از این تعداد ۶۸ نفر مبتلای قطعی کرونا هستند.

او افزود: از مجموع مبتلایان قطعی، ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی سه نفر از این بیماران مساعد نیست.

ابتلای ۱۵ نفر به کرونا در یک اتوبوس

مهدی زاده با بیان اینکه متاسفانه ابتلای به کرونا در سفر‌های بین شهری و سرویس‌های ادارات در حال افزایش است افزود: ۱۵ نفر فقط از یک دستگاه اتوبوس به کرونا مبتلا شدند که تعداد آن‌ها در حال افزایش است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد : مردم هنگام استفاده از خودرو‌های عمومی و سرویس‌های مشترک، ماسک بزنند و پنجره‌ها برای جریان هوا باز باشد.

با اوج گرفتن کرونا در خراسان جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اقدام به آماده سازی بخش سوم مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی کرده است که به گفته معاون بهداشتی این دانشگاه، این بخش با ۱۲ تخت جدید در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند از هفته آینده برای پذیرش بیماران راه اندازی می‌شود.

مهدی‌زاده در مورد آخرین وضعیت تحلیل آماری کرونا در خراسان جنوبی، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی علائم شدید ندارند، ۱۵ درصد علائم شدید و پنج درصد دارای علائم خیلی شدید و حاد تنفسی هستند.

او ادامه داد: تجمعات خانوادگی و مراسم عروسی و ترحیم با ۵۳ درصد، تماس در محل کار، انتقال در مراکز بهداشتی و درمانی با ۱۱ درصد، رفتن به مسافرت با ۱۱ درصد از دلایل عمده انتقال ویروس کرونا در خراسان جنوبی است.