#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: مراجعه دیرهنگام به بیمارستان بیماران کرونایی را به مرگ نزدیک می‌کند.

شریف زاده گفت: با توجه به شاخص جمعیت خراسان جنوبی، باید ۱ درصد از تعداد کل فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور متعلق به استان باشد، اما آمار فوتی‌ها نشان دهنده امر دیگری است.

او گفت: بیماران دیر هنگام به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ به صورتی که گاها بیمار به محض مراجعه به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل می‌شود.

شریف زاده گفت: البته پزشکان در استان بسیار حساس‌تر و دقیق‌تر از دیگر استان‌ها هستند به صورتی که وقتی بیماری بر اثر علائم تنفسی فوت می‌کند، حتما بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند تا مشخص شود بیمار فوت شده مبتلا به کرونا بوده است یا خیر.

تب امیکرون رو به فروکش کردن

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: آمار موارد مثبت سرپایی، بستری کل و مثبت در هفته گذشته نسبت به هفته اول فروردین با کاهش رو به رو بوده است.

او گفت: انتظار می‌رفت آمار کرونا در هفته آخر فروردین بالا برود، اما اعداد و ارقام نشان می‌دهد هم اکنون آمار کرونا با آمار هفته آخر اسفند پارسال برابری می‌کند و شرایط بهتر است.

شریف زاده گفت: امیدواریم استقبال از نوبت سوم واکسن کرونا بیشتر شود تا ایمنی جمعی جامعه بالا برود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: آمار تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان قابل قبول نیست و انتظار می‌رود مردم هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن اقدام کنند.