#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروز مساله استقلال در همه موضوعات و از همه مهمتر در بخش کشاورزی که حیات بشر به آن بستگی دارد، تنها راهی است که باید برگزینیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: عوارضی هم که اخیرا در جهان پدیده آمده است، یک چهره مبهم به همه دنیا نشان می‌دهد و این فرصتی است که باید پیش از آنی که تهدیدها جنبه میدانی پیدا کند، هر کشوری هرچه سریعتر مسئله استقلال خود را تمام کند.

وی عنوان کرد: امروز جریانی که در جهان پیش می‌آید از جمله آن عوارض جنگ‌های نظامی، مسئله جدی است که باید خودمان را آماده کنیم، کشور ما امتیازات خوبی و از طرفی هم محدودیت‌های خاصی دارد که باید هر دو را کنار هم بسنجیم و نوع بهره‌برداری ما هم باید کاملا کارشناسی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله کشاورزی و ملحقات کشاورزی مسائلی است که همواره در طول تاریخ زندگی انسان وجود داشته است، اضافه کرد: این موارد شرط زندگی بوده و هست، ورود صنعت به صورت گسترده در جامعه بشری تغییراتی حاصل کرده که بخشی از آن هم صنایع کشاورزی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: ارتباطات کشورها در رفع نیازهای همدیگر از جمله در امور کشاورزی یک تجربه بشری است، در کنار آن مسائل سیاسی، فرهنگی و مسائل استقلال و آزادی است.

وی گفت: تجرهای جامع نشان داد که به آرمان انقلاب اسلامی به عنوان «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» باید عمل شود که گرنه همواره جامعه ما در خطر آسیب‌ها خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه براساس قانون هر وزراتخانه متولی و مسوول یکسری امور است، اضافه کرد: مسوولان ذیرربط هم زیر نظر وزارت‌ خانه‌های متولی خود فعالیت دارند، درخواست‌های مطرح شده پیشنهادات خوبی بود اما از نظر قانونی به ما اجازه ورود نمی‌دهد و راهکارش این است که مطالب مطرح شده به مسوول قانونی مربوطه مستدل و به صورت هم نقد و هم پیشنهاد منعکس شود و از آن یک گیرنده جهت پیگیری به ما داده شود این از مواردی است که ما می‌توانیم پیگیری کنیم چرا که به ما ارجاع شده و در این راستا ما در خدمتیم.

وی عنوان کرد: در انواع مسائلی که در دنیا، منطقه و ایران به وجود آمده، کارشناسان نظرشان این است که گذر زمان به نفع ایران و مسلمین است و ما در داخل هم هماهنگی قوا و هم همکاری مردم را داریم، امروز نقش شما یک نقش تعیین کننده است و خدا را شکر کنید که شما می‌توانید برای جامعه خودتان و جامعه بشریت نقش پیاده کنید و آن کیمیاگر واقعی شما هستید.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در برخی مناطق از جمله درح آب از روی زمین و زیرزمین به سمت افغانستان هدایت می‌شود، در این شرایط کشور استقلال ما به این بستگی دارد که یک قطره آب هدر نشود، در سال چند نوبت سیل می‌آید و همه نگاه می‌کنیم که بیرون می‌رود بلاخره مسوولی در کشور دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: متاسفانه‌ها این هم هست برخی دولت‌هایی که در این ۴۰ سال اخیر بر روی کار آمدند به جایی اینکه خود را هماهنگ با نظام کنند با حزب خود هماهنگ کردند و سلیقگی عمل کردند، اینها معضلات و مشکلاتی است که برای امروز به ارث رسیده و ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان قرض اوراق منتشر شده دولت قبلی است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که می‌خواهند بروند حقوق‌ها را افزایش می‌دهند، کشور که تحویل می‌شود گفته می‌شود ۹۰ درصد درآمد، هزینه از راه جاری می‌شد، کاری که شما می‌خواهید انجام دهید کار بسیار مهمی است، در این همین مقطع شرایط جهان شرایط استثنایی به وجود آمده است، در چنین شرایط یارانه مردم در کشورهای همجوار استفاده می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: همین آرد صنعتی که در جهت حفظ حقوق مردم گران شد، به عنوان مثال در کردستان عراق اقلام گران شد، این موضوعات نیاز به جراحی دارد و اینهم که عوارض دارد، شما کارتان سنگین است و گذر کشور از این پیچ کار بسیار مهمی است اما با ایمان همه کار می‎شود انجام داد هرچند سخت باشد.

وی خاطرنشان کرد: توکل به خدا همراه با تدبیر، دانش‌بنیان و تخصص اینها مسئائلی است که امروز برعهده شما گذاشته شده است.