رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی تأکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،  هم اندیشی و خرد ورزی و نظام فکری را در راستای اجرای برنامه های بالادستی در استان و کشور ساماندهی می کند.

دکتر پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی صبح دوشنبه ۱۱ مرداد ماه سال جاری در  آستانه روز خبرنگار، در نشست خبری با رسانه های استان ضمن تبریک روز خبرنگار و تشکر از تلاش های همه ی اصحاب رسانه در خراسان جنوبی به ویژه خبرنگاران پرتلاش و متعهد استان،  به تشریح وظایف، فعالیت ها و اقدامات مهم این سازمان در استان پرداخت.

وی با بیان اینکه در این سازمان معاونت های متعددی وجود دارد و این معاونت ها، مأموریت ها را  به گونه ای مدیریت می کنند که سازمان بتواند یک کار واحد و فرایند خاصی را پیگیری کند، تأکید کرد: عمده فعالیت هایی که سازمان دنبال می کند رصد توسعه ای استان است . وی با اشاره به این مطلب که مهمترین معاونت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت  برنامه و بودجه است تصریح کرد:  از طریق این معاونت می توانیم منابع تأمین اعتبارحوزه هزینه ای و تملک را در استان داشته باشیم و به نحو مطلوب در خصوص آن برنامه ریزی کنیم.

پورعیسی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی را یکی دیگر از معاونت های این سازمان که در در حوزه اداری و استخدامی، بحث ساماندهی ، تامین و نگهداشت نیروی انسانی و ساماندهی ساختار، مدیریت و اریابی عملکرد در دستگاههای اجرایی استان و یکی از مهمترین برنامه ها و اهداف این حوزه استقرار و توسعه دولت الکترنیک بوده و به طور کلی میتوان گفت نظارت بر اصلاح نظام اداری را در استان دنبال میکند.

وی در تشریح اهمیت معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت وبرنامه ریزی نیز با بیان اینکه  تمامی شاخص هایی که فکر می کنیم باید در سطح استان ارتقا دهیم تا به متوسط کشور برسیم معمولاً  از طریق شاخص ها و اعداد انجام می شود، در ادامه تصریح کرد: به این وسیله می توان فهمید در سنوات گذشته رشد و توسعه در چه حد بوده است و آسیب ها شناسایی و برای رفع آن و رسیدن به هدف مطلوب  برنامه ریزی کرد.

و در راستای توسعه فردی کارکنان دولت و انجام پژوهش های کاربردی در استان مدیریت آموزش و پژوهش  نقش بسزایی داشته، بالاخص با راه اندازی کانون ارزیابی مدیران در استان کمک بزرگی برای دستگاههای اجرایی و همکاران خوب و پرتلاشمان در دستگاههای اجرایی به شمار میآید که هم در در راستای صرفه جویی و انجام به موقع و صحیح دستورالعمل انتصاب مدیران خواهد بود.

مدیریت نظام فنی و اجرایی نیز از جمله مدیریت های دیگری بود که وی در این نشست خبری، پیگیری  بحث اجرای نظام فنی  در سطح استان شهر و روستا  و منظر نما و مبلمان شهر و روستا  و رتبه بندی پیمانکاران را  از مهمترین وظایف این مدیریت برشمرد.

در ادامه این نشست خبری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان این مطلب  که این سازمان،  یک فرایند هم اندیشی و خرد ورزی و نظام فکری را در استان و کشور ساماندهی می کند، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی  برای مدیران ارشد نظام و استان تصمیم سازی کرده و نقش مشاور را ایفا می کند تا به مدیران کمک کند که در هر موقعیتی،  چه اولویت هایی را و در چه زمانی در دستور کار قرار دهند و حمایت شوند. وی افزود: عمده کاری که چند سال اخیر در استان انجام شده پیگیری و رصد برنامه ششم توسعه بوده است. زیرا باید برنامه محور باشیم و زمانی که برنامه ای در کشور طراحی می شود سعی می کنیم برشی از آن را در استان پیاده کنیم.

پورعیسی با تأکید بر اینکه وقتی برنامه ای وجود داشته باشد اولویت ها نیز مشخص است و منابع هم براساس همان برنامه توزیع می شود، تصریح کرد: در چند سال گذشته نگاهی که کشور به خراسان جنوبی داشته بسیار خوب بوده است. چون مسئولان رده بالا متوجه شده اند که ظرفیت های بسیار بالایی در استان وجود دارد. ولی در حوزه های مختلف عدم تعادل هایی وجود دارد  و پیش از این هم متأسفانه منابع ضعیفی تزریق شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در این نشست خبری در خصوص اهم فعالیت ها و اقدامات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سالهای اخیر  برای استان اظهار داشت: در سه سال اخیر از طریق پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مساعدت وزراتخانه ها، در بعضی از سرفصل های منابع مثل راه ، آبخیزداری، قنوات، مباحث پزشکی و دامپزشکی، اعتبارات استان تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان با بیان  ا ین  خبر مهم که  در حوزه راه، دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد داریم که انشاله پس از  عملیاتی شدن تا چهار سال آینده عمده جاده های استان  دو بانده خواهد شد، گفت:  علیرغم شیوع ویروس کرونا، در حوزه بهداشت و درمان نیز توانستیم  اعتبارات و نیروی انسانی خوبی جذب کنیم.

دکتر پورعیسی در بخشی دیگری از صحبت های خود در جمع خبرنگاران  گفت: اگر منبع آب پایدار داشته باشیم باعث می شود که نظام جغرافیایی و منابع طبیعی قدرت و قوت بگیرد. وی با با اشاره به اینکه در حوزه  قنوات انتظار داریم ۲۵ درصد منابع آبی را استحصال کنیم و باید تلاش کنیم تا با  هدف گذاری و برنامه ریزی آن عدد را به ۵۰ درصد باید برسانیم، وی ظهار داشت: در این حوزه در ساله های گذشته اگر ۱۰ واحد عدد پول دریافت می کردیم الان به ۱۰۰ واحد ارتقا پیدا کرده است . این دستاورد بسیار مهم و بزرگی است که با تلاش ها و پیگیری های همکاران ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و عنایت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور محقق شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان این مطلب که اولویت اول استان خراسان جنوبی در حال حاضر آب ، آبخیزداری، راه، آموزش و بهداشت ومباحث گردشگری است ،  از دستاوردهای بزرگ در  مباحث مهم و  کلان استانی مثل شروع راه آهن، انتقال آب از دریای عمان، و توجه ویژه به حوزه بزرگراه ها، مطالعات گسترده در حوزه معدن برای کامل کردن زنجیزه بهره برداری از معادن در راستای بازگشت  منافع آن به استان، همچنین مطالعات اساسی در حوزه مرز با تأکید بر باز بودن هر چهار مرز و تقویت  روابط خارجی به ویژه در حوزه های اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: یکی از کارهای ارزشمند سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، تمهید انتقال دانش  برای دولت محترم آینده بوده که وقتی دولت جدید مستقر شد دیگر نیاز به مطالعات ژرف نباشد. وی گفت: این برنامه ها به شکل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مکتوب شده که در بخش های مختلف کاربرد دارد.

این مدیر استانی  در بخش پایانی صحبت های خود در این نشست خبری، هم پیوندی ایجاد شده با تمامی استان های دارای اشتراکات را اقدام مهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی برشمرد و گفت: توانمند سازی نیروی انسانی نیز به شکلی دنبال می شود تا بتوان نیروی ماهر با تجربه و توانمند را شناسایی کرد و دستگاه های اجرایی از طریق نیروهای با پتانسیل بالا بهره وری بیشتری داشته باشند. وی در پایان ضمن بیان این مطلب که رسانه های استان به ویژه خبرنگاران پرتلاش، متعهد، با انگیزه، و فداکار خراسان جنوبی، با پیگیری های همیشگی خودشان قطعاً در این دستاوردها سهیم هستند و باید همواره قدردان تلا شهایشان بود، اظهار امیدواری کرد: انشاءالله با توجه ویژه دولت جدید و ظرفیت های موجود در استان، در سالهای آینده شاخص های متعدد خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری باشد و مردم خوب استان از رفاه و  آسایش و آرامش بیشتری در حوزه های مختلف برخودار باشند.