مسوول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: هدف از بسیج در عرصه اقتصاد ادامه فرآیند توسعه و تسهیل امور است اما قصد تصدی‌گری و دخالت ندارد.

 غلامرضا حسن‌پور  در نشست هم‌اندیشی تجار و فعالان اقتصادی خراسان جنوبی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، افزود: بسیج حلقه واسط بین بخش خصوصی و دولت است و به موضوعات بر زمین مانده ورود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به سهم دولت در اقتصاد گفت: ورود بسیج به عرصه تولید و اقتصاد موجب تسهیل امور شده و به دنبال روشن کردن چراغ تولید است.

مسوول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با تاکید بر اینکه بسیج اهل معامله نیست افزود: برخی عیوب بر نظام توزیع وارد بوده اما این فقط مربوط به بازار نیست بلکه برخی ایرادات در توزیع بورس هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رده بسیج در بورس و بانک مرکزی هم ایجاد می‌شود گفت: وجود بیکاری پنهان در برخی واحدهای تولیدی گزارش شده که باید دنبال شود.

حسن‌پور با اشاره به نزدیکی فرهنگی بین ایران و افغانستان ادامه داد: مردم این کشور علیرغم دارا بودن ضریب هوشی بالا اما همواره تحت ظلم بوده‌اند.

وی برای پیگیری اختصاص دبیری میز افغانستان به خراسان جنوبی قول مساعد داد و گفت: شفاف‌سازی پرداخت ۲۰ درصد تسهیلات به بخش صنایع هم مورد تاکید بوده و دولت به دنبال روشن کردن همه امور است.

مسوول سازمان بسیج اصناف کشور افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت زیادی دارد و به‌خصوص برای مزیت‌های استانی باید بر این موضوع تمرکز شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت محصولات راهبردی هر استان گفت: دسته‌بندی محصولات، فرآوری و معرفی آنها از اهمیت زیادی برخوردار است که باید در این زمینه کمک کرد.

حسن‌پور یادآور شد: بسیج باید به عنوان حلقه‌ای بین اشتغال خرد خانگی و صادرکننده‌ها قرار گیرد تا بتوان ظرفیت‌های بالقوه را به فعل تبدیل کرد.

وی افزود: هر جا به دیگران تکیه کردیم، ضربه خوردیم اما بسیح به دنبال استفاده از توان داخلی و چینش ظرفیت‌ها در کنار هم است.

مسوول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به حمایت‌های بسیج از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تاکنون توانسته‌ایم با وصل این شرکت‌ها به مجموعه‌های توزیعی و صادراتی در راستای تقویت تولید گام برداریم.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی درست از اقدامات حمایتی تاکید کرد و گفت: تکمیل زنجیره‌های تولیدی از موضوعاتی است که باید در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشیم.

حسن‌پور عنوان کرد: ورود جدی بسیج به هر عرصه‌ای منجر به گره‌گشایی‌هایی شده که ثمرات آن در دوران کرونا مشهود است.

وی بر هم‌افزایی و همدلی در حل مشکلات تاکید کرد و گفت: تعریف ما از بسیج، اولویت قرار دادن منافع ملی است.

مسوول سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: بسیج در انتخابات اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی دخالتی نخواهد داشت فقط درخواست برگزاری حضور پرشور در انتخابات را داریم و استفاده از خرد جمعی در انتخابات اهمیت دارد.

وی روز گذشته در اولین روز سفر به خراسان جنوبی به همراه مسوولان استانی از انبار فرش دستباف و منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بازدید کرد و در جمع کسبه بازار بیرجند حضور یافت.

سفر به شهرستان‌های سرایان و فردوس، بازدید از کارگاه‌های تولیدی و طرح‌های دانش‌بنیان دیگر برنامه‌های مسوول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در این سفر بوده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور