معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای مجلس تعزیه” بازار شام” به همت گروه تعزیه‌خوان «عاشقان اهل بیت(ع)» در خیمه هنر واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

سیدعلی زمزم با اعلام این خبر اظهار داشت:این مجلس تعزیه یک مجلس تعزیه غریب است که در آن، داستان شهادت نازدانه امام حسین (ع) و همچنین حضور اسراء و اهل بیت حضرت در کاخ یزید ملعون و آن خطبه معروف حضرت زینب (س) شبیه خوانی می شود.

وی نیز با اشاره به سابقه هنر تعزیه خوانی در خراسان‌جنوبی گفت: همچنین طبق روال همه ساله با همکاری انجمن نمایش در روز عاشورا برنامه کاروان نمادین عاشورا را خواهیم داشت و بخشی از وقایع عاشورا به صورت نمایش در سطح شهر بیرجند اجرا می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد:بسیاری از مفاهیم مهم و ارزشی به ویژه تاریخ عاشورا را می‌توان در قالب هنر ماندگار و سنتی تعزیه به افراد منتقل کرد و بی شک هر آنچه در قالب هنر منتقل شود در اذهان ماندنی است.

وی در ادامه ضمن دعوت از عزاداران حسینی جهت شرکت در برنامه های خیمه هنر تصریح کرد:در این خیمه معرفت برنامه‌هایی چون تلاوت کلام الله قرآن مجید توسط قاریان برتر استان، شعرخوانی،نمایش تعزیه،سخنرانی ححت الاسلام و المسلمین دکتر عزتی،نقاشی ،مداحی و سایر فعالیت‌های هنری مرتبط با این ایام انجام می شود.

زمزم تصریح کرد:برنامه‌های خیمه هنر در بیرجند از پنجشنبه شب چهارم ماه محرم به مدت ۵ شب از ساعت ٢٠ برگزار می‌شود و امیدواریم علاقمندان به فعالیت‌های هنری در حوزه دین از این برنامه‌ها استقبال کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله