?بیکی گفت: صندوق کارآفرینی امید کشور برای پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزای کم بهره به متقاضیان اشتغال زایی شهرستان نهبندان موافقت کرد.

«مجید بیکی»در “گروه کاری اشتغال” شهرستان نهبندان که با حضور «محمد زنگنه»، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما از پرداخت تسهیلات، اشتغال و دنبال کردن موضوعاتی که منجر به اشتغال می شود، است.

?فرماندار نهبندان با بیان اینکه بنا بر شرایط حاکم بر شهرستان نهبندان (کویری و مرزی بودن و کمتر توسعه یافتگی) در پایان سال ۹۹ درخواست تسهیلات ویژه از صندوق کارآفرینی امید داشتیم، گفت: خوشبختانه به دنبال این درخواست صندوق کارآفرینی امید کشور با توجه به کمتر توسعه یافتگی و لزوم سرمایه گذاری در شهرستان نهنبدان، تسهیلات و اعتباراتی برای اشتغال شهرستان مصوب کرد.

?بیکی از درخواست ۴۰ میلیارد تومان از سوی فرمانداری به صندوق کارآفرینی امید کشور طی سال گذشته خبر داد و افزود: این مهم مورد موافقت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفت و هم اکنون بخشی از طرح هایی که معرفی کردیم، از محل همین خط اعتباری شهرستان است، امیدواریم متقاضیان برای دریافت تسهیلات و راه اندازی شغل مراجعه کنند.

?وی ادامه داد: این خط اعتباری ویژه برای نهبندان در سال ۱۴۰۰ مصوب شد تا طرح هایی که قابلیت پرداخت تسهیلات داشته باشند، تا سقف ۴ میلیارد تومان پرداخت شود.

?فرماندار نهبندان از جهش پرداخت تسهیلات با نرخ بهره کم در نهبندان خبر داد و گفت: جا دارد از اقدامات صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات اشتغالزا قدردانی کنیم.

?بیکی بیان کرد: بنیاد برکت از سال ۹۸ به عنوان دستگاه مُعین اقتصادی شهرستان، تفاهم نامه امضاء کرده است و تاکنون ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرده است، همچنین در سایر بخش ها این بنیاد نیز مساعدت هایی داشته است.

?وی تصریح کرد: امسال ۴۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تفاهم نامه با بنیاد برکت برای مشارکت در پروژه های عمرانی درخواست کرده ایم که امیدواریم با تحقق این موضوع پروژه های نیمه تمام تکمیل شود.

?فرماندار نهبندان با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات کم بهره می توانیم اشتغال پایدار داشته باشیم، گفت: اشتغال پایدار درخواست ما است که با ایجاد واحدهای تولیدی، گلخانه ها و راه اندازی کارخانه های راکد محقق می شود.

?بیکی افزود: دو طرح «روستای بدون بیکار» و «هر روستا یک محصول» توسط صندوق کارآفرینی امید در روستاهای چاهداشی و دهک نهبندان اجرا شد و با ۵۵ طرح روستای چاهداشی موافقت شده است.
?وی بیان کرد: همچنین ۴۵ طرح اشتغالزا سال گذشته برای پرداخت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده بودند که این تسهیلات امسال پرداخت و تثبت اشتغال خواهیم داشت.

?فرماندار نهبندان در ادامه گفت: با ایجاد واحدهای فرآوری معدنی اشتغال بیشتری در نهبندان محقق خواهد شد، آینده روشنی در مباحث سرمایه گذاری و معدنی پیش روی این شهرستان است که سبب اقتصاد شهرستان در بخش های مختلف خواهد شد.
?بیکی یادآور شد: در ستاد توسعه خاوران شهرستان نیز دو تفاهم نامه منعقد کرده ایم که نیازمند تسهیلات صندوق کارآفرینی امید هستند.