معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از جمع‌آوری حدود ۶۰ هزار ماسک غیرمجاز در مرحله اول اجرای طرح نظارت و بازرسی اصناف خبر داد.

 علی تهوری با اشاره به ادامه نظارت بر فروش ماسک‌های استاندارد و دارای کد بهداشتی irc در واحدهای صنفی افزود: بازرسی‌ها در این خصوص نیز با جدیت انجام و ماسک‌های فاقد کد بهداشتی و غیرمجاز جمع‌آوری می‌شود.

وی تاکید کرد: نظارت و بازرسی از اصناف در سطح استان و در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تعطیلات پیش‌رو همچنان ادامه دارد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از مردم خواست برای تهیه ماسک استاندارد به مراکز عرضه مستقیم و داروخانه‌ها مراجعه کنند.

وی گفت: با توجه به مصوبات ستاد کرونا و ضرورت نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار بازرسان شبکه بهداشت، تیم‌های بازرسی این سازمان، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی از روز گذشته با بازرسی از واحدهای صنفی ضمن تذکر به متصدیان مبنی بر الزام به استفاده از ماسک و رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی با متخلفان مستند به قانون نظام صنفی، برخورد می‌کنند.

تهوری با اشاره به شیوع کرونای دلتا و ضرورت و اولویت حفظ سلامت مردم اظهار داشت: واحدهای صنفی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نقض کنند، علاوه بر معرفی به تعزیرات حکومتی براساس مصوبه ستاد استانی پلمب خواهند شد.

وی با بیان اینکه متصدیان واحدهای صنفی باید از ارائه خدمات به مشتریان فاقد ماسک خودداری کنند گفت: از مصرف‌کنندگان و هم‌استانی‌ها نیز تقاضا داریم به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری منحوس، در مراجعه به واحدهای صنفی ضمن استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.