استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم دیپلماسی عزتمندانه را جایگزین دیپلماسی التماسی کرد و در این زمینه موفقیت‌های بزرگی به دست آورده است.

جواد قناعت در نشست شورای اداری استان که با حضور  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد افزود: سیاست‌های دولت سیزدهم، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های بین المللی به همراه داشته است.

وی با اشاره به عضویت ایران در سازمان شانگهای، گروه بریکس، اتحادیه اوراسیا و از سرگیری روابط با عربستان، ادامه داد: بعد از استقرار دولت سیزدهم شاهد تحول و برنامه‌های نو در حوزه‌های مختلف در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی هستیم که یکی از این مجموعه‌ها وزارت امور خارجه است.

استاندار خراسان جنوبی به سفر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به سازمان ملل و تمایل مقامات بسیاری از کشورهای دنیا برای دیدار با آنان اشاره کرد و گفت: اکنون اقتدار جمهوری اسلامی را در عرصه‌های بین‌ المللی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نشان داده که زبان دنیا را بلد است عنوان کرد: وزارت امور خارجه به سفرهای خارجی بسنده نکرده و معاونان وزیر امور خارجه به سفرهای استانی هم توجه دارند که قابل تقدیر است.

قناعت همچنین با اشاره به یکی از دستور کارهای جلسه شورای اداری استان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی علاوه بر اینکه به اقامه نماز اول وقت در ادارات اهمیت می‌دهند باید در نماز جماعت مغرب و عشا محلات هم به شکل رسمی و غیر رسمی حضور پیدا کنند.

وی افزود: از این طریق مردم می‌توانند فرصت دیدار چهره به چهره برای پیگیری مسائل و مشکلات را داشته باشند البته حضور منظم مدیران در نماز جماعت ادارات هم مورد انتظار است و برخی گزارش‌ها زیبنده نیست.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه جلسات با وقت نماز نباید تداخل داشته باشد گفت: نمازخانه ادارات باید در بهترین مکان با فضاسازی معنوی همراه باشد.

دیپلماسی عزتمندانه موفقیت‌های بزرگی به همراه داشته است

رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: اهتمام و همراهی معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری با ستاد اقامه نماز قابل تقدیر است و در کم کاری برخی ادارات ورود به موقع را شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی ادامه داد: جلسات برنامه ریزی اجلاس نماز شهرستان‌ها برگزار شده و امید است بقیه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری اجلاس استانی نماز اهتمام داشته باشند.

وی عنوان کرد: اقامه نماز در وقت آن از تاکیدات مهم بزرگان دین بوده و همواره مسوولان و مدیران به آن توصیه و امر شده‌اند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی با اشاره به لزوم برگزاری نماز اول وقت در نمازخانه ادارات گفت: برخی مدیران در اتاق خودشان سجاده دارند اما باید خود را موظف کنند در هر شرایطی همراه دیگر کارکنان نماز اول وقت را در نمازخانه ادارات اقامه کنند.

وی تاکید کرد: اولویت دستور در اعطای هر مسئولیتی اقامه نماز است زیرا همه اعمال مدیران تابع همین مسئله بوده و نباید نسبت به آن بی توجه باشند.

حجت‌الاسلام کمیلی با تاکید بر اینکه ۲۹ پیام مقام معظم رهبری به اجلاسیه سراسری نماز خطاب به مدیران لازم الاجراست ادامه داد: نمازخانه ادارات باید بهترین مکان باشد و در این زمینه فرمانداری‌های بیرجند و زیرکوه با ایجاد تغییراتی، محیط نمازخانه را بهسازی کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی گفت: بارها مقام معظم رهبری جلسات هماهنگی را به خاطر نماز تعطیل کردند لذا نباید جلسات مدیران با وقت نماز تداخل داشته و در این زمینه برنامه ریزی درست ضروری است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی افزود: در نماز مغرب و عشا هم باید مردم، مدیران را به مساجد محلات بشناسند.

وی اظهار کرد: براساس ارزیابی صورت گرفته ۲۶ دستگاه اجرایی قابل قبول، ۶ دستگاه قابل تامل، ۲۴ دستگاه قابل تذکر و چند مورد هم قابل توبیخ هستند.