#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در دیدار استاندار خراسان جنوبی گفت: واحدهای اقتصادی و سرمایه‌گذاران می‌توانند از تسهیلات ارزی و ریالی در قالب نظام‌نامه، ضوابط و شرایط صندوق توسعه ملی بهره‌مند شوند.

، “مهدی غضنفری” این مطلب را در دیدار “جواد قناعت” استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد و از آمادگی صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی در راستای حمایت از واحدهای اقتصادی خبر داد.

وی با تاکید بر حمایت‌های این حوزه از طرح‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد: باید زیر پای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنیم و از این ظرفیت در توسعه کشور بهره ببریم.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار که با محوریت ارائه راهکارهای عملیاتی برای تخصیص تسهیلات ارزی به طرح توسعه کویر تایر انجام شد، از اهتمام این صندوق در حمایت از سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه‌یافته تشکر کرد.

قناعت با اشاره به جایگاه این واحد صنعتی در اقتصاد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شرکت کویر تایر با سهم ۲۰ درصدی در تولید تایرهای سواری در کشور نقش بسزایی دارد.

وی ضمن تمجید از طرح توسعه و سرمایه‌گذاری کویر تایر افزود: کویر تایر با اجرای این طرح به تولید تایر ماشین‌آلات معدنی، اتوبوسی، باری و کشاورزی خواهد پرداخت.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این طرح با اشتغالزایی خوبی که به همراه دارد در رفع بیکاری منطقه بسیار مؤثر است و می‌تواند به توسعه خراسان جنوبی کمک بسزایی کند.

قناعت با تاکید بر دانش‌بنیان بودن این طرح توسعه‌ای گفت: ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به اجرای این طرح در راستای تحقق شعار سال “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین”، دانش فنی را به کشور منتقل خواهد کرد.

بنابر این گزارش در نتیجه پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی، صندوق توسعه ملی آمادگی خود را برای حمایت از واحدهای اقتصادی استان اعلام کرد.

این نشست که در تهران با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سرپرست دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی و مدیرعامل شرکت کویر تایر برگزار شد، به بحث و تبادل نظر حاضرین درخصوص راهکارهای پرداخت تسهیلات به طرح توسعه کویر تایر گذشت.