#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: هر شرکتی که قرار است به خراسان جنوبی خدمات هواپیمایی ارائه دهد، ملزم به رعایت ضوابط پروازی است و لوازم کار را هم باید بپذیرد.
علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب در جلسه ای با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان و نمایندگان چند شرکت هواپیمایی خطوط هوایی خراسان جنوبی، به بررسی مشکلات به وجود آمده در پرواز بیرجند – تهران که دوشنبه(۱۳ تیرماه) به علت مساعد نبودن شرایط جوی با شش ساعت تأخیر صورت گرفت، پرداخت.
?وی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر شرکت های هواپیمایی و فرودگاه به امر اطلاع رسانی و احترام مسافران در صورت هر گونه تأخیر در پروازها، گفت: چنانچه به دلیل شرایط جوی و یا مسائلی مثل نقص فنی یا هر موضوع دیگری پرواز تأخیر داشت و خلبان اطلاعیه تأخیر را امضا کرد، شرکت هواپیمایی و فرودگاه باید برای مدیریت این زمان تأخیر برنامه داشته باشند تا مردم سرگردان نشوند.
?معاون استاندار به خلأ پروازی روزهای دوشنبه استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری ها و اقدامات بسیار مؤثر مسئولان استان، اکنون این پرواز شکل گرفته و باید از همه اشخاص و عوامل مؤثر در این اتفاق از جمله فرودگاه و شرکت آتا تشکر کرد.
?عباس زاده با اشاره به اینکه آتا و یا هر شرکت دیگر که قرار است به خراسان جنوبی خدمات ارائه دهد، ملزم به رعایت ضوابط پروازی است، گفت: لازمه کار این است که این شرکت ها هماهنگی های فنی، پشتیبانی و تدارکاتی لازم را با سیستم های فرودگاهی داشته باشند که ظاهراً در این موضوع تأخیر هواپیما در روز دوشنبه، ناهماهنگی هایی در بحث هندلینگ بوده که به هیچ وجه قابل قبول نیست.
?به گفته وی؛ یکی دیگر از مشکلاتی که باعث گلایه مندی و نارضایتی به حق مردم در موضوع تأخیر در پرواز روز دوشنبه شده، عدم رسیدگی و پشتیبانی تغذیه ای است.
?وی متذکر شد: حرف مردم در این خصوص که به ما توجه و رسیدگی نشده، شش ساعت معطل شدیم، در این زمان به ما حتی یک بطری آب آشامیدنی ندادند، کاملاً حق می باشد و اصلاً درست نیست که چنین رفتاری صورت گیرد.
?معاون استاندار ضمن تقدیر از حسن رفتار کارکنان فرودگاه بیرجند با مسافران پرواز بیرجند – تهران، گفت: مردم از خدمات دهی شرکت هواپیمایی آتا گلایه مند بودند اما از اخلاق و رفتار کارکنان فرودگاه رضایت داشتند.
?عباس زاده متذکر شد: کم کاری از هیچ مسئول و یا شرکت هواپیمایی قابل قبول نیست.
?وی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی لیاقت ارائه بهترین خدمات را دارند، گفت: فرودگاه و شرکت های هواپیمایی باید طوری برنامه ریزی کنند که با توجه به اقیلم گرم و خشک خراسان جنوبی، در صورتی که پروازی بدلیل شرایط آب و هوایی و یا نقص فنی مجوز پرواز را دریافت نکرد و تأخیر داشت، به بهترین وجه ممکن از مسافران پذیرایی و خدمات رسانی شود.
?شایان ذکر است؛ در این جلسه مقرر شد مدیرکل مدیریت بحران استانداری طی جلسه ای با مدیر کل فرودگاه‌های استان، برآوردی از نیازها و مواردی که در حین وقوع تأخیر در پرواز و یا بحران های دیگر مورد نیاز است را انجام دهند تا در زمینه رفع آنها اقدام شود.