فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه در شهرستان نهبندان به عنوان بزرگترین پروژه حوزه عشایری خراسان جنوبی در دهه فجر با حضور رییس سازمان امور عشایر ایران به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل دفتر استاندار خراسان ‌جنوبی روز شنبه از سفر ۲ روزه معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور عشایر ایران به این استان خبر داد و گفت: سفر به نهبندان، شوسف و سربیشه برای افتتاح ۲ پروژه کلیدی در حوزه عشایری از جمله برنامه‌های سفر «شاهپور علائی‌مقدم» به خراسان جنوبی است.

احمد محبی افزود: رییس سازمان امور عشایر کشور فردا (یکشنبه شب) وارد استان می‌شود و بلافاصله در نشست شورای عشایری به ریاست استاندار شرکت می‌کند.

وی بیان کرد: بنا به اطلاعات ارائه شده از حوزه اداره کل امور عشایر استان، این مجموعه در دهه فجر امسال ۳۶ پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان را در سطح استان اجرا می‌کند.

مدیرکل دفتر استاندار خراسان جنوبی گفت: فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه در شهرستان نهبندان به عنوان بزرگترین پروژه حوزه عشایری استان در دهه فجر امسال با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با حضور استاندار و رییس سازمان امور عشایر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این طرح برای آبرسانی به ۱۴ محله عشایری اجرا شد و آب بهداشتی و سالم مورد نیاز ۲۸۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر را تامین می‌کند.

محبی گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به خواجه منجیکوه در اسفند سال ۹۸ شروع شد که فاز اول این طرح در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید و فاز دوم نیز در سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود.

وی افزود: افتتاح طرح آبرسانی به محله عشایری تیغناب در بخش درح شهرستان سربیشه از دیگر برنامه‌هایی است که برای این سفر پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر استاندار خراسان جنوبی گفت: اگرچه جمعیت برخوردار از این پروژه اندک و در حد ۱۹ خانوار است اما به جهت اهمیت موضوع و تاکید دولت بر رعایت اصل عدالت اجتماعی، آبرسانی به این محله عشایری در برنامه‌های استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای اجرای این پروژه شامل حفر چاه و لوله‌گذاری، احداث منبع ذخیره، نصب پمپ خورشیدی، بهسازی قنات و ساخت آبشخور ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

محبی افزود: این پروژه از جمله پروژه‌هایی است که در قالب تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی بخش درح و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شد و ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبار مورد نیاز پروژه توسط این دستگاه معین تامین شده است.