استاندار خراسان جنوبی طی سفر به دیهوک، به صورت سرزده در محل مصلای نماز جمعه این بخش حضور یافت.
?نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی، در ابتدای سخنانش در جمع مردم دیهوک، حمایت های همه جانبه مردم از انقلاب و نظام را ستود و تأکید نمود: ورود مردم در اتفاقات اخیر توطئه اغتشاشگرانی که به دنبال آشوب و ناامن سازی کشور بودند را نقش بر آب کرد.
?معتمدیان در ادامه از تلاش و همت جهادی برای خدمت رسانی درست و به موقع گفت و اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکلات موجود را تشریح نمود.
?وی با اشاره به خواسته مردم مبنی بر گازرسانی به بخش دیهوک خاطرنشان کرد:پروژه گازرسانی به بخش دیهوک به صورت موقت از طریق سیستم CNG در اردیبهشت ماه راه اندازی شد اما بنا به درخواست های به حق مردم، بحث تغییر شرایط موجود در دستور کار قرار گرفت.
?به گفته استاندار؛ اجرای خط انتقال گاز به دیهوک به طول ۶۹ کیلومتر ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با برنامه ریزی صورت گرفته، اواخر دی ماه با مشخص شدن پیمانکار و تجهیز کارگاه، وارد فاز عملیاتی می شود.
?وی با اشاره به این نکته که بازه زمانی تعریف شده برای این پروژه دو سال است، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه که می تواند زمینه ساز تحول در منطقه باشد، روستاهای در مسیر هم از نعمت گاز بهر مند می شوند، زیرساخت های توسعه رقم خواهد خورد و واحدهای تولیدی زیادی از آن بهره خواهند برد.
?نماینده عالی دولت در استان در تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه بهسازی راه های این بخش هم گفت: برای سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه محور دیهوک- فردوس- بجستان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار درخواست شده که امیدواریم با مجوزهای اخذ شده و با تضمین دولت به زودی شاهد افتتاح این پروژه باشیم.
?وی ادامه داد: در راستای بهسازی محور دیهوک به طبس، طی پیگیری هایی که در وزارت راه و شهرسازی انجام شد،به دنبال این هستیم که مجوز طرح جدیدی را در مجلس بگیریم تا به این مسیر اعتبارات خاصی اختصاص پیدا کند.

معتمدیان با اشاره به اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی تعیین شده برای تکمیل مجتمع های آبرسانی استان در دو سال و نیم آینده ، از تلاش استان برای رفع نیازهای آبی روستاهایی گفت که به صورت سیار آبرسانی می شوند.
?وی در ادامه از برنامه های دولت برای احداث هزار هکتار گلخانه در استان گفت و تصریح کرد: سهم دیهوک از این پروژه مشخص شده ،ما برای تأمین زمین و زیرساخت های لازم متعهد شده ایم، تسهیلات ارزان قیمتی هم برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده لذا امیدواریم با استقبال مردم شاهد اجرایی شدن این طرح در استان باشیم.
?به گفته وی؛ پیش بینی ارزآوری این هزار هکتار گلخانه ۵۰۰ میلیون دلار است که تولید ۲۸۰ هزار تن محصولات گلخانه ای صادرات محور را به همراه دارد و می تواند برای ۸ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.
?استاندار در پاسخ به درخواست های مردم درخصوص کمبود فضاهای آموزشی بخش هم گفت: برای احداث یک باب مدرسه ۶ کلاسه، یک باب مدرسه ۳ کلاسه و یک سالن چند منظوره کارگاهی برنامه ریزی شده و برای رفع نیازهای موجود و توسعه فضاهای آموزشی بررسی های دقیق تری صورت خواهد گرفت.
?وی ادامه داد: وجود مدارس کانکسی زیبنده استان نیست لذا حذف کامل این مدارس در دستور کار ماست و تاسال آینده هیچ مدرسه کانکسی در استان نخواهیم داشت.
?نماینده عالی دولت در پایان از سیاست استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها برای محرومیت زدایی در مناطق مختلف استان گفت و خاطرنشان کرد: با حضور آقای دکتر جهانگیری برای اجرای این برنامه در چهار شهرستان مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان با استفاده از ظرفیت سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و کمیته امداد امام خمینی(ره) تعیین تکلیف شده است.
?به گفته وی؛ برنامه دوم این است که برای محرومیت زدایی در برخی بخش ها مثل دیهوک که نسبت به شاخص های توسعه از میانگین کشوری عقب تر هستند از توان برخی شرکت های بزرگ دولتی و دستگاه های خدمات رسان استفاده شود، در همین راستا اعتبارات ویژه ای برای بهسازی شهر دیهوک به این بخش تخصیص یافته است.

لازم به ذکر است: حجه الاسلام ایزدی امام جمعه دیهوک هم طی سخنانی ضمن تشکر از اقدامات دولت در بخش، بهبود وضعیت راه ها،تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز و شبانه روزی شدن درمانگاه را از مهمترین خواسته های مردم این بخش برشمرد.