استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه راه‌آهن شرق که در قطعات متعدد از چابهار آغاز شد و تا ایستگاه یونسی در خراسان رضوی فعال است اکنون قطعه ۱۶ این پروژه در خراسان جنوبی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حمید ملانوری، امروز سه‌شنبه ۵ مرداد در حاشیه بازدید از قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند – یونسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌آهن یکی از پروژه‌های مهم و حیاتی نه تنها استان که کشور است که مردم خراسان جنوبی سال‌ها در انتظار آن بودند و به عنوان یکی از محورهای بزرگ توسعه استان می‌تواند به توسعه اقتصادی و پیشرفت منطقه و کشور کمک کند.

، وی افزود: با مصوبه دولت و آغاز به کار این پروژه، همه هم و غم مسوولان استان و در سطح ملی این است که بتوانند منابع مالی و امکانات لازم را فراهم کنند تا این پروژه به نتیجه برسد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: قطعه اول این پروژه از چابهار تا زاهدان در حال انجام است، قطعه دیگر از زاهدان تا بیرجند تعیین تکلیف شده و آغاز به کار کرده و حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در قطعه بیرجند تا یونسی نیز ۲ پیمانکار مشغول به کار هستند.

وی گفت: مابقی پروژه از بیرجند به یونسی در قالب کنسرسیوم ریلی تعیین تکلیف، مجوزها صادر و قرارداد امضا شده است که با تامین اعتبار و منابع مالی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ملانوری تصریح کرد: به زودی کار احداث ایستگاه راه‌آهن شهر بیرجند با مجوزهایی که در حال صدور است، آغاز می‌شود و امید است با سرعتی که این پروژه در حال حاضر دارد، فعالیت پیمانکاران، حمایت‌های دولت و تامین منابع مالی که از بخش‌های مختلف از جمله کنسرسیوم‌های بانکی، اعتبارات دولتی و سایر منابع تامین می‌شود این پروژه با سرعت خوب پیش برود و استان بتواند از این نعمت بزرگ بهره‌مند شود.

وی افزود: در این پروژه و دوبانده‌سازی جاده بیرجند – قاین مسایل و مشکلاتی وجود دارد که باید با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی حل شود از جمله تامین آب و سیمان با توجه به اتفاقاتی که در حوزه تولید سیمان افتاده است.

استاندار خراسان جنوبی از کمبود آب و سیمان در اجرای این پروژه‌ها گفت و ادامه داد: در این بازدید هماهنگی‌ها صورت گرفت تا مشکل تامین سیمان مورد نیاز این پروژه ها حل شود و برای تامین آب نیز مشخص شد از چه منابعی فراهم شود تا با سرعت پروژه‌ها پیش رود.

وی با اشاره به بازدید امروز از روند ساخت باند دوم جاده بیرجند – قاین، یادآور شد: این پروژه از پروژه‌های حساس، مهم و اساسی است که سال‌ها مورد دغدغه مردم بوده و انتظار دارند هرچه سریعتر تکمیل شود.

انتهای پیام