نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های متعددی دارد و ایجاد نظم در جامعه از رسالت‌های ارزشمند آن است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار فرماندهان انتظامی خراسان جنوبی با وی که به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: تلاش برای انجام رسالت نیروی انتظامی به این منظور است که جامعه در شرایطی قرار بگیرید که چهره آن زیبا و مایه افتخار باشد.

وی گفت: دشمن از هر طریق مثل ایجاد ناامنی، شیوع اعتیاد و ایجاد اختلاف برای زشت کردن جامعه ما تلاش می‌کند و جوان زیبای ما را آلوده به فرهنگ بیگانه کرده و چهره‌اش را خراب می‌کند اما آثار وجودی نیروی انتظامی این است که جوان ما برومند و متعهد باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سنگر خود با پایمردی ایستاده و گاهی با یک کشفیات که می‌تواند یک کشور را به اعتیاد بکشاند اما توطئه دشمن با اقدام نیروی انتظامی خنثی می‌شود.

وی افزود: اعتیاد فقط به مواد مخدر نیست و انواع مختلف دارد لذا ما به مسئولیت‌ها به دید قداست می‌نگریم و وقتی جوانی حفظ شود برای همه عمرش حفظ شده اما اگر به دام دشمن بیفتد برای همه عمرش فاسد شده و خدمات نیروی انتظامی فقط فیزیکی و روزمره نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هجرت پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه موجب ایجاد حکومت ۱۰ ساله شد اما این ۱۰ سال آرام نبود و همواره همراه حمله، هجوم و شبیخون بود اما این حکومت به قدری زیباست که هم دوست و  هم دشمن تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

در پایان این مراسم از کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس و نقش رزمندگان نیروی انتظامی خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس نوشته یدالله دهقان و علی واقعی رونمایی شد.

برنامه‌های هفته نیروی انتظامی امسال با شعار «با هم برای امنیت و سلامت» ۲۶ مهر تا دوم آبان برگزار می‌شود.