#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به لحاظ فرهنگی استانی بسیار غنی با مردمانی ولایی، انقلابی و ارزشی است.
؛سید محمد رضا طالبی با بیان این مطلب در مراسم افتتاحییه مسابقات بین المللی شطرنج جام خاوران، ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران،شطرنج بازان ممتاز ایران و سایر کشورهای جهان از تلاش های میزبانان و برگزار کنندگان این دوره از مسابقات تقدیر نمود.
?وی اظهار امیدواری کرد؛ شطرنج بازان با خاطرات بیاد ماندنی استان خراسان جنوبی را ترک نمایند.
?معاون استاندار تصریح نمود: مردمان مهمان نواز و خونگرم ما در خراسان جنوبی، همواره پشتیبان نظام اسلامی بوده اند.
?طالبی از عالمان بزرگی گفت که این استان در خود پرورش داده و متذکر شد: علاوه بر عالمان بزرگ، پدران علوم جغرافیا، ارتودونسی ، سم شناسی ، تعلیم و تربیت و… نیز پرورش یافته خراسان‌جنوبی می باشند.
?وی با تأکید بر این که خراسان جنوبی از جاذبه های گردشگری بسیار ممتاز و ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ورزشکاران میهمان با گوشه ای از این جاذبه ها به ویژه در مرکز استان آشنا خواهند شد.
?معاون استاندار به توفیقات خراسان جنوبی در زمینه های ورزشی اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزشی نیز خراسان جنوبی از مفاخر بزرگی برخوردار است و حضور ورزشکاران استان در تیم های ملی رشته های مختلف کشور، مؤید این مطلب می باشد.

?به گفته طالبی؛ حضور چندین هندبالیست استان در تیم ملی کشور، نمونه ای از این توفیقات است.
?شایان ذکر است؛ ششمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام خاوران در چهار جدول ریتد آزاد و زیر ۱۸ سال همراه با بلیتس ریتد و مسابقه تیمی سیامی به روش سوئیسی با حضور بیش از ۳۱۵ شطرنج باز داخلی و خارجی در خراسان جنوبی در حال برگزاری است.