استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال آب، راه آهن و دوبانده سازی جاده‌ها از جمله طرح‌های کلان استان است که با جدیت در دولت سیزدهم پیگیری شد و نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

جواد قناعت  در آیین بهره‌برداری از ۱۴۳ طرح کشاورزی استان که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم تلاش دارد علاوه بر اتمام کارهای برزمین مانده طرح‌های جدید را به شکل انقلابی انجام دهد.

وی با بیان اینکه شاهد افتتاحیه های خوبی طی یک سال گذشته در حوزه کشاورزی بودیم، گفت: یک سال از عمر خدمت‌رسانی دولت سیزدهم سپری شد و شاهد حضور متفاوت دولت جدید هستیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در یک سال گذشته شاهد انواع اقدامات جدید، نو و اتمام کارهای به زمین مانده گذشته بودیم.

وی گفت: امروز شاهد ساخت و ساز، اجرای طرح و کار در هر نقطه‌ای از کشور با فعالیت‌های جدید و نو با رویکرد انقلابی دولت سیزدهم هستیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور از جنس مردم بوده و درد آنها را لمس می‌کند، اظهار داشت: وی از نزدیک با کارشناسان و وزرای توانمند با مشکلات مردم روبه رو شده، لذا شاهد برنامه‌های متنوع در سطح کشور هستیم.

قناعت گفت: اکنون نمی‌توان حوزه ای را نام برد که دولت سیزدهم دستی در آن نبرده باشد و استان یا شهرستانی را سراغ نداریم که ظهور و بروز دولت سیزدهم در آن نمایان نباشد.

وی از دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی اقدام و عمل یاد کرد و گفت: در یک سال گذشته رئیس جمهور به ۳۱ استان سفر کرد که هماهنگی‌های زیادی پیش نیاز این سفرها است.

وی سفر به ۳۱ استان را رکوردی برای دولت سیزدهم دانست و گفت: در همه این سفرهای استانی مصوبات خوبی داشته‌ایم که نمونه‌هایی از آن تاکنون برای خراسان جنوبی رقم خورده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی( ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ ) عنوان کرد: در این سفر ۱۰۰ نوع مصوبه داشتیم که بیش از ۳۵ نوع آن اجرا شده، بیش از ۵۰  مصوبه در حین اجرا و بقیه در حال رایزنی برای اجرا شدن است.

وی یکی از این مصوبات سفر رئیس جمهور را مرمت و احیای قنوات دانست و افزود: خراسان جنوبی با داشتن هفت هزار رشته قنات، به قنوات آن معروف است لذا در همان سفر اول رئیس جمهور یکی از مصوبات تشکیل ستاد احیا و مرمت قنات بود.

قناعت افزود: به دستور رئیس جمهور این ستاد تشکیل و جلسات بسیار متنوع کارشناسی و فنی برگزار شد و خروجی آن اعتباری که برای احیا و مرمت قنوات در نظر گرفته شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تصویب ۱۲۰ میلیارد تومان برای این منظور ادامه داد: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده و ۱۵۲ رشته قنات احیا و مرمت شده است.

وی یادآور شد: یکی از قنوات احیا شده از اعتبارات سفر رئیس جمهور، قنات روستای عیلکی است، لذا در این مراسم به طور متمرکز ۱۴۳ پروژه حوزه کشاورزی استان خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد که امید است مبارک مردم استان و منطقه باشد.

قناعت در ادامه با اشاره به عملکرد یک ساله دولت در استان گفت: در این مدت یک سال، خدمت رسانی دولت سیزدهم در کشور و استان، کارهای بزرگی در دستور کار بود که رسیدگی به جاده ها یکی از آنها است.

وی ادامه داد: با توجه به نامناسب بودن وضعیت جاده‌های استان بعد از سفر رئیس جمهور، احداث ۱۸۱ کیلومتر باند دوم در دستور کار قرار گرفت که ۵۰ کیلومتر سال قبل افتتاح شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین امسال ۱۰۰کیلومتر دیگر نیز افتتاح می‌شود و آن هم در شرایطی که ۱۵ میلیارد تومان اعتبار، فقط برای آسفالت یک کیلومتر لازم است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز بیشتر بر جاده و مشکلات بهداشت و درمان منطقه است، اظهار داشت: بحث بیمارستان خوسف نیز از موارد مهم بوده که در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

قناعت با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته برای رفع مشکل کم آبی در استان اظهار داشت: موضوع جدی استان بحث خشکسالی و کم آبی است، لذا در قراردادی که دولت با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد کرده حداکثر تا سال ۱۴۰۳ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به مسئله راه آهن به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مردم استان گفت: از زمان شروع به کار دولت سیزدهم، بحث تسریع اجرای پروژه راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد در دستور کار قرار گرفت که به همین منظور سندیکای بانکی تشکیل و به زودی با تامین تسهیلات مورد نیاز عملیات اجرایی آن تسریع می‌یابد.

وی اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی خط راه آهن در استان بحث جا به جایی مسافر و ترانزیت کالا با اتصال راه آهن غرب به شرق انجام می گیرد.

استاندار خراسان جنوبی پیگیری اجرای خط انتقال آب را از دیگر کارهای مهم در استان برشمرد و افزود: در پروژه  انتقال آب خلیج فارس پیگیر سرعت شروع خط دو از ورودی و خروجی استان هستیم که تفاهم‌هایی با پیمانکار پروژه انجام شده و لوله گذاری آن به زودی آغاز می‌شود.

وی گفت: خط چهار انتقال آب دریای عمان که مصوبه مجلس دارد را نیز پیگیری می‌کنیم تا از سمت زاهدان وارد نهبندان و خراسان جنوبی شود.

قناعت یادآور شد: امید است با امتداد خط دو از کرمان و خط چهار از زاهدان به نقطه مطلوبی از اجرای طرح انتقال آب برسیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور