#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

محمد علی ایمانی سرپرست فرمانداری خوسف گفت: این شهرستان با داشتن ظرفیت های بسیار زیاد در بخش های کشاورزی، معادن و صنعت، متاسفانه غبار محرومیت بر چهره این شهرستان نقش بسته است.
وی ادامه داد: با پیگیری های متعدد و توجه نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و عنایت ویژه استاندار محترم در راستای رفع محرومیت های شهرستان اقدامات بسیار خوبی شروع شده است.
ایمانی ادامه داد: از همه ظرفیت های موجود برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان استفاده خواهد شد و تلاش میکنیم با همکاری سایر ارگان ها خروجی اعتبارات تخصیصی به شهرستان چندین برابر شود.
وی گفت: در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم ، همه مدیران شهرستان مکلف هستند به صورت جهادی و با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت ها برای توسعه شهرستان گام بردارند و امیدواریم با تلاش های انجام شده طی سالهای آینده بتوانیم غبار محرومیت از شهرستان بزداییم.
اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شهرستان خوسف ۳۷ درصد رشد داشته است
سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شهرستان خوسف در سالجاری با بیش از ۳۷ درصد رشد به میزان ۴۳۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.
محمد علی ایمانی با اشاره به اینکه این شهرستان به دلیل پراکندگی بسیار زیاد و میزان کم جمعیت، هزینه های اجرای پروژه های عمرانی بسیار بیشتر می باشد که نیازمند توجه ویژه ای می باشد.
وی اظهار داشت: خوسف ، سومین شهرستان وسیع استان خراسان جنوبی با پراکندگی ۱.۷ نفر در هر کیلومتر مربع بیش از ۱۱ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است.
وی ادامه داد: ۴۳۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیارد ریال اعبتار تملک دارایی های سرمایه ای در سالجاری به شهرستان اختصاص پیدا کرده است.
ایمانی خاطر نشان کرد: اعتبارات شهرستان شامل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و تملک دارایی های سرمایه ای استان و درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی می باشد.
سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: اعتبارات قانون استفاد متوازن از امکانات کشور به میزان ۲۲۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال و اعتبارات درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی به میزان ۱۲۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای نیز به مبلغ ۸۷ میلیارد و ۱۴۰ میلیون یال بوده است.
۲۲ مصوبه با ۳۵۴ میلیارد ریال رهاورد سفر استاندار به شهرستان خوسف
سرپرست فرمانداری خوسف در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفر استاندار به شهرستان خوسف خاطر نشان کرد: بسیاری از پروژه های نیمه تمام شهرستان که طی سالهای اخیر به صورت مسکوت مانده بود با سفر پر خیر و برکت استاندار محترم به شهرستان جان تازه ای گرفت.
ایمانی گفت: سالن آمفی تئاتر که در چند سال اخیر پیشرفت فیزیکی نداشته است از محل اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور محترم مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص پیدا کرد.
وی گفت: مبلغ ده میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به گلزا شهدا، ۱۰ میلیارد ریال به تکمیل درالقران و ۵ میلیارد ریال نیز جهت تکمیل ساختمان اداری ورزش و جوانان اعتبار در نظر گرفته شده است.
سرپرست فرمانداری خوسف اظهار داشت: این شهرستان از نظر زیرساخت های ورزشی با کمبودهای بسیار زیادی مواجه می باشد که در بیش از دویست روستای دارای سکنه شهرستان فقط در ۴ روستا سالن ورزشی و فقط یک روستا زمین چمن مصنوعی دارد.
وی گفت: با سفر استاندار محترم مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شهرستانی به گود زورخانه ای شهر خوسف اختصاص پیدا کرد که و مابقی اعتبارات برای تکمیل آن در سفر وزیر محترم ورزش و جوانان به شهرستان پیگیری خواهد شود.
سرپرست فرمانداری خوسف در خصوص استخر سرپوشیده شهر خوسف نیز اظهار داشت: این پروژه نیز از پروژه های نیمه تمام بوده است که در سفر استاندار محترم ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور محترم اختصاص پیدا کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد: در سفر وزیر محترم ورزش به استان مابقی اعتبارات این طرح دریافت شود تا مردم عزیز شهرستان بتوانند از تنها استخر سرپوشیده استفاده نمایند.
ایمانی ادامه داد: شهرک شهید رحمانی خوسف به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان و حتی شرق کشور از نظر زیر ساخت ها با مشکلات متعددی روبرو است.
وی اظهار داشت: پست ۱۳۲ کیلوولت و تامین آب از محل پسماند فاضلاب بیرجند یکی از مهمترین نیازمندی های این شهرک می باشد که قول های مساعدی برای رفع آنها داده شده است.
وی گفت: در سفر استاندار محترم برای برقرسانی به این شهرک صنعتی، عملیات اجرایی به زودی آغاز و تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و برای آسفالت معابر نیز ۱۰ میلیارد اعتبار استانی در نظر گرفته شد.

سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: شهر جدید التاسیس ماژان علیرغم پروژه هایی که در آن آغاز شده است از نظر زیرساخت های شهری با مشکلاتی مواجه می باشد.
وی گفت: در سفر استاندار محترم نیز مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات زیرساختی این شهر اختصاص پیدا کرده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف خاطر نشان کرد:تامین آب شرب برای مناطق روستایی یکی از مهمترین اولویت های اجرایی دولت سیزدهم می باشد.
ایمانی اضافه کرد: در سفر استاندار محترم به شهرستان نیز تامین آب شرب یکی از مهمترین اولویت ها بوده است و به جد پیگیری شده است که در این سفر ۳۵ میلیارد ریال برای آبرسانی به ۵ روستا تخصیص داده شده است.
وی ادامه داد: مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و شهرستانی برای آبرسانی به سه روستای همچ، گولگ و شیخ آباد و ۱۵ میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای چاه طالقانی، ابوذر و استقلال در نظر گرفته شده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف اظهار داشت: با توجه به اینکه جاده دسترسی معدن قلعه زری به خوسف مسیر تردد بار و وسایل سنگین می باشد به دلیل حجم زیاد عبور و مرور و همچنین تعریف شدن این مسیر به عنوان مسیر روستایی زیرساخت های آن مناسب با این حجم تردد نمی باشد.
وی گفت: ۵۰ کیلومتر از این مسیر نیاز به روکش آسفالت و مرمت دارد که در سفر استاندار محترم قول های مساعدی داده شده است.
وی از تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و مرمت این مسیر خبر داد و گفت : از این میزان ۵۰ میلیارد ریال به صورت قیر رایگان و مابقی اعتبارات استانی و شهرستانی خواهد بود.
ایمانی ادامه داد: بیمارستان خوسف به عنوان یک مطالبه جدی مردم مطرح می باشد و برای تکمیل آن پیگیری های متعددی توسط استاندار محترم، نماینده محترم مردم در مجلس شواری اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی انجام گردیده و اعتبار خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
ایمانی ادامه داد: بعد از سفر استاندار محترم ، اجرای پروژه ها سرعت چند برابری گرفته است و با این سرعت امیدواریم در سالجاری شاهد بهره برداری کامل از پروژه ها باشیم.
وی گفت: برای توسعه زمین بیمارستان نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شده است که در افق آینده نیز مشکل خاصی برای بیمارستان ایجاد نشود.
ایمانی ادامه داد:: برای تکمیل ساختمان بهداشت و درمان نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و شهرستانی در نظر گرفته شده است.
سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: تخصیص اعتبار برای بهسازی دفتر امام جمعه محترم ، تکمیل ساختمان مسجد علی ابن ابیطالب( علیه السلام)، و امام جعفر صادق( علیه السلام) و پاسگاه انتظامی و بخشداری ماژان از دیگر مصوبات سفر استاندار محترم به شهرستان خوسف بود.

مشارکت بنیاد علوی برای تکمیل پروژه های عمرانی شهرستان
سرپرست فرمانداری خوسف اظهار داشت: با پیگیری های اجام شده بنیاد علوی برای رفع محجرومیت ها از شهرستان رود پیدا کرده اند و پروژه های بسیار خوبی در شهرستان شروع کرده اند.
وی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده تعدادی از پروژه ها به صورت مشارکتی بین دستگاه های اجرایی و بنیاد علوی تکمیل خواهد شد تا چند برابر اعتبار دستگاه های اجرایی توسط بنیاد علوی در این طرح ها سرمایه گذاری شود.
وی ادامه داد: این شهرستان دارای ظرفیت های بسیار زیادی می باشد که با اقدامات صورت پذیرفته نگاه ویژه ای به این شهرستان معطوف شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری این مصوبات و عنایت ویژه استاندار محترم به زودی شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام در شهرستان خواهیم بود که به عنوان مطالبات چندین ساله شهرستان تاکنون مطرح بود.