هر گروه هنری که با عضویت معلولان، موفق به راهیابی به جشنواره های معتبر داخلی و خارجی شوند، با افتخار و تمام قد مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در پاسخ به شائبه فضای مجازی با عنوان « بودجه معلولان استان خرج سفر ارمنستان عده ای خاص » گفت: هنوز هیچ هزینه ای بابت سفر هنرمند تئاتر معلولان از استان به ارمنستان پرداخت نشده است.

با درج این خبر در یکی از کانال های تلگرامی استان، مبنی بر اینکه « قرار است جمعی به اصطلاح هنرمند، از بیرجند با تامین مالی بهزیستی و فرهنگ و ارشاد استان، برای برگزاری تئاتر به کشور ارمنستان سفر کنند » این شائبه در اذهان عمومی ایجاد شده که هزینه معیشت معلولان صرف سفرهای غیر ضروری می شود. 
وی در توضیح بیشتر این مطلب و با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان در سال گذشته تصریح کرد: این جشنواره سال گذشته با حضور ۱۷ گروه نمایشی از استان های خراسان رضوی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: الهام پدید از معلولان جسمی حرکتی بسیار موفق استان نقش آفرین اصلی گروه نمایشی «چهره جان» ، نمایش بسیار زیبای هئوروتات(خرداد) را به روی صحنه برد و عنوان های بهترین بازیگر نقش اول زن، نویسندگی اول و کارگردانی دوم را کسب کرد.
وی با بیان اینکه فستیوال دوسالانه بین المللی هنرهای نمایشی از نهم تا هفدهم مهرماه سال جاری در شهر ایروان کشور ارمنستان برگزار می شود گفت: تیم نمایشی خانم الهام پدید نیز برای شرکت در این فیستوال که ۳۰ کشور جهان با ۴۰۰ شرکت کننده در آن حضور دارند دعوت نامه دریافت کرده است. 
عرب نژاد با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ هزینه ای از محل اعتبارات استان به این امر اختصاص نیافته و امکان آن در آینده نیز وجود ندارد افزود: سازمان بهزیستی کشور در راستای توانمند سازی افراد دارای معلولیت و نظر به اهمیت و تاثیر غیر قابل انکار هنر و نمایش در اجتناب از انزوا، سرخوردگی و افسردگی؛ حمایت از استعدادهای فردی و گروهی معلولان در زمینه هنر را در دستور کار قرار داده است. 
وی ادامه داد: از همین رو به هر گروه هنری اعم از تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و غیره که بتوانند به جشنواره های خارجی راه پیدا کنند، از محل اعتبارات کمک به فعالیت های هنری معلولان، به صورت کمک هزینه ایاب و ذهاب، مساعدت می کند و این حمایت تنها به استان خراسان جنوبی نیز اختصاص ندارد.
مدیرکل بهزیستی استان حمایت از اعزام هنرمندان به جشنواره های خارجی را یک افتخار برای خراسان جنوبی دانست و یادآور شد: حمایت از معلولان، صرفا به خوراک، پوشاک و درمان خلاصه نمی شود و هر گروه هنری که با عضویت معلولان، موفق به راهیابی به جشنواره های معتبر داخلی و خارجی شوند، با افتخار و تمام قد مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله