دبیر ستاد انتخابات شهرستان بیرجند گفت: با توجه به استقبال خوب مردم شهرستان بیرجند در ساعات اولیه رای‌گیری با مشکل جزیی درخصوص کارت‌های الکترونیک مواجه شدیم که با همکاری حوزه فناوری اطلاعات کارت‌ها در حال افزایش است.

سعید برقی روز جمعه افزود: انتخابات شورای شهر بیرجند به صورت تمام الکترونیک انجام می شود و اخذ رای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت دستی است و اکنون کار به نحو مناسب پیش می‌رود.

وی بیان کرد: به جهت استقبال خوب مردم در شهر بیرجند، کارت‌هایی که مربوط به اخذ رای در صندوق‌های الکترونیک است را افزایش می‌دهیم تا رای‌گیری با تسهیل بیشتری انجام شود و اگر مشکلاتی هم در حوزه ارتباطی بوجود آید بسرعت با حضور کارشناسان مربوطه برطرف می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: در این دوره انتخابات ۲۳۰ شعبه اخذ رای در شهرستان بیرجند داریم که نسبت به دوره گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته و بیشتر مربوط به شهر بیرجند بوده است.

وی افزود: استقبال مردم چشمگیر است و از ساعات اولیه شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای هستیم.

برقی اظهار داشت: به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد قابل توجهی از صندوق‌ها را نسبت به دوره گذشته جابه‌جا کرده‌ایم و اطلاعات و آگاهی بخشی کامل را در اختیار مردم گذاشته‌ایم.

وی عنوان کرد: ۱۱۵ شعبه شهری در شهرستان بیرجند موجود بوده که پنج شعبه سیار است و با هماهنگی که با دانشگاه علوم علوم پزشکی بیرجند و بهداشت و درمان شهرستان صورت گرفته یکی از شعب سیار (شعبه ۱۰۴) را به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اختصاص داده‌ایم.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان بیرجند گفت: درخصوص بیمارانی که تست کرونا آنها از ۲ هفته گذشته مثبت اعلام شده است نیز با دعوت و ارسال پیامک به آنها، از ساعت ۱۰ امروز برای رای دادن می‌توانند به محل پارک خانواده در خیابان شهید بهشتی بیرجند مراجعه کنند که این اقدام هم اطمینان بخشی برای دیگر شعب دارد و هم عوامل اجرایی و هم رای‌دهندگان با اطمینان خاطر بیشتری رای خود را به صندوق بیاندازند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، امروز (جمعه) ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

فرایند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت ۷ صبح امروز در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۳۱ شهر دارد که ۵۹ درصد جمعیت این استان ساکن شهر هستند و ۴۱ درصد در روستاها سکونت دارند.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی دایر می‌شود که با توجه به لزوم حفظ سلامتی مردم تعداد شعب اخذ رای در این استان ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کرده است.

انتخابات شورای اسلامی شهر در بیرجند به صورت تمام الکترونیک است و اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در دیگر شهرهای استان به صورت دستی و با تعرفه انجام می‌شود.