امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز مقابله عملی و گفتاری با شعار «تفرقه بینداز و حکومت کن» بزرگترین جهاد با توطئه‌ تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام و انقلاب است.

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) افزود: «تفرقه بینداز و حکومت کن» شعار جریان استعماری امروز است که فقط مربوط به این زمان هم نیست.

وی گفت: هدف از تفرقه‌افکنی یعنی ترویج گناه، فساد، تزویر و نفاق و فاصله انداختن بین ارکان حاکمیت و مردم که در گذشته هم بوده است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: فاصله انداختن و تفرقه‌افکنی بین امت و ولایت و نیز کشورهای اسلامی از راهبردهای اصلی دشمنان است تا بتوانند از وحدت و تشکیل جبهه آخرالزمانی جلوگیری کنند.

وی افزود: امروز یاوران امام زمان (عج) و ولی فقیه و جبهه مقاومت باید هر کدام یک رسانه پرقدرت و آگاه باشند که نه تنها تحت تاثیر اخبار آلوده دشمن قرار نگیرند بلکه آماده و با حالت تهاجمی با دشمن مقابله کنند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: نفس‌های استعمار، استکبار و صهیونیست‌ها به شماره افتاده است و فقط تبلیغات رسانه‌ای به آنها تنفس مصنوعی می‌دهد که در این راستا فقط با یک یا حسین گفتن و تبلیغات رسانه‌ای و معرفتی می‌توان این غده سرطانی را ریشه‌کن کرد تا بشر برای همیشه نجات یابد و به قله اکمال دین برسد.

وی به اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر امیدبخشی در جامعه گفت: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب در گام دوم انقلاب نباید در مقابل دشمن منفعل بمانیم بلکه باید آماده و حالت تهاجمی داشته باشیم.

خطیب جمعه بیرجند افزود: نسخه اصلی در گام دوم که بحث حاکمیت مطرح می‌شود امید و نگاه خوشبینانه به آینده است لذا با توجه واقعیت‌های عینی باید امید را در جامعه گسترش داد.

وی گفت: از پیروزی انقلاب تاکنون مانند همیشه سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعال‌ترین برنامه دشمن، مایوس کردن مردم و حتی مسوولان و مدیران ما از آینده است که نمونه آن خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه و پنهان کردن جبهه‌های امیدبخش است که حتی روی برخی افراد متدین ما تاثیر گذاشته است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی اظهار کرد: جای تاسف است در حالی که باید به این جبهه دشمن حمله کنیم اما جوان و نوجوان و کسانی که باید متعهدانه آموزش دهنده این جریان باشند، کوتاهی کنند.

وی گفت: طی سال‌های اخیر امید در جامعه زیاد شده که شاهد آن هستیم اما نباید ارتباط جوانان و نوجوانان به شکل ضربتی باشد بلکه باید صمیمانه و دوستانه، توطئه دشمنان را گوشزد کنیم و نهال امید به آینده را بکاریم.

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخناش با گرامیداشت فرا رسیدن روز جهانی کودک تصریح کرد: اینکه تربیت فقط کار آموزش و پرورش بوده برداشت نادرستی است چون جایگاه اصلی تربیت فرزند در خانواده است.

وی گفت: هیچ کانونی تربیتی بهتر از آغوش مادر نیست در حالی که امروز تلاش‌های آخرالزمانی جریان‌های صهیونیستی، زنان و دختران را به کارهای کاذب می‌کشاند که در نهایت با اجبار باید فرزندان را برای نگهداری به مراکزی دیگری منتقل کنند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی همچنین ضمن گرامیداشت هفته انتظامی افزود: این ایام را به نیروهای خدوم، مخلص و مظلوم نیروی انتظامی تبریک می‌گوییم و یاد شهدای فراجا را گرامی می‌داریم.