مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به وقوع بارش‌های بهاره و رگباری در روزهای اول فروردین، ۹۳ تیم امدادی و عملیاتی در استان به صورت آماده باش کامل قرار گرفتند.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: این تیم‌ها شامل پنج بازوی مدیریت بحران استان از هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، راهداری و پلیس راه هستند که از ظهر شنبه تا صبح سه‌شنبه هفته آینده، آماده باش کامل خواهند بود.

وی گفت: با توجه به اینکه توفان و گرد و خاک، بارش رگباری و کاهش محسوس دما را در این سامانه بارشی خواهیم داشت مردم با توجه به اینکه بارندگی در بازه زمانی کوتاه به صورت رگباری است بخصوص در شهرستان‌های شمال شرق استان اخطاریه‌ها را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی، توفان و گرد و خاک و کاهش محسوس دما در این بازه زمانی مردم در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار نگیرند و از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به بروز سرما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کشاورزان و دامداران به ویژه مرغداران و گلخانه‌داران با اقدامات پیشگیرانه محصول خود را در برابر سرما حفاظت کنند.

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به استان از روز شنبه هفته آینده وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و بارش رگباری قابل پیش‌ بینی است.

فاطمه زارعی افزود: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی در ۲۴ ساعت آینده نیز به تناوب وزش تندباد، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در استان پیش‌ بینی می‌شود.

وی گفت: روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آتی رگبار شدید و رعد و برق و وقوع روان آب و آبگرفتگی عمومی قابل پیش بینی است و توصیه می‌شود مردم از تردد و اقامت در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت دمای هوا به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.