مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات به متقاضیان تولید و بهسازی مسکن در بافت فرسوده شهری استان خبر داد.
مهدی جعفری، امروز ۲۳ خرداد، در نشست خبری تصریح کرد: برای این منظور ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار ابلاغ شده که تاکنون ۲۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی افزود: در این مورد سهم استان یکهزار و ۷۶۲ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است که تسهیلات مورد نظر از طریق بانک مسکن در اختیار متقاضیان ساخت و ساز در بافت فرسوده قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در طرح بهسازی و نوسازی محلات، اولویت پرداخت تسهیلات به مجریان ذیصلاح، توسعه گران و انبوه‌سازان است.

جعفری اظهار کرد: در این طرح به متقاضیان شخصی و غیرحرفه ای در بیرجند ۴۰ میلیون تومان وام ۹ درصد و ۲۰ میلیون تومان وام ۱۸ درصد و به سازندگان حرفه‌ای ۴۰ میلیون تومان وام ۹ درصد و ۴۰ میلیون تومان وام ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

وی افزود: از مردم محلات هدف به ویژه شمال شهر بیرجند مانند موسی بن جعفر، کارگران و جوادیه و محله فرزان تقاضا داریم از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: از ساکنان این مناطق درخواست داریم برای بهسازی و تکمیل منازل خود با استفاده از تسهیلات به سایت www.facality.udrc.ir مراجعه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: ۲ پروژه بزرگ از جمله اراضی ۴۵۰ هکتار پادگان و ۵۰ هکتاری شهر بیرجند و ۵۰ هکتاری شهر طبس نیز در برنامه‌ها قرار دارد.

جعفری ادامه داد: برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد زمین در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد تا نسبت به ساخت مسکن اقدام و ان را در اختیار مددجویان قرار دهند.

وی گفت: برای طلاب و روحانیون نیز مجوزهای لازم برای واگذاری زمین صادر شده که اکنون در حال پایش است و متقاضیان ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهمی که در سیاست‌های راه و شهرسازی قرار دارد بحث بازآفرینی شهری در دو بخش پروژه‌های زیربنایی و روبنایی است که در قالب ۸۰ پروژه به مبلغ ۳۹ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده که تاکنون ۲۰ درصد آن تخصیص یافته است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله