رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: تاکنون یکهزار و ۲۰۰ نفر در سامانه مرهم برای انجام رایگان و خیرخواهانه اعمال جراحی پلاستیک و ترمیمی ثبت نام کرده اند.

دکتر کاظم قائمی روز شنبه در نشست خبری افزود: گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی با عنوان «مرهم» با هدف ویزیت و درمان رایگان ناهنجاری های مادرزادی جمجمه، فک و صورت به بیرجند سفر می کند.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی میزبان بیست و دومین سفر خیرخواهانه تیم جراحی پلاستیک و ترمیمی است گفت: اعضای این تیم از ۱۲ تا ۱۶ تیر ماه جاری به مدت پنج روز در بیمارستان رازی بیرجند مستقر می شوند.
وی اظهار داشت: تیم ۳۴ نفره جراحی پلاستیک و ترمیمی زیر نظر فوق تخصص جراحی پلاستیک پروفسور کلانتر هرمزی در هفت اتاق عمل بیمارستان رازی بیرجند به اعمال جراحی خواهند پرداخت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر از مجموع بیماران ثبت نام شده عمل جراحی می شوند گفت: روز سه شنبه (۱۲ تیر) ۲۶ بیمار و چهارشنبه ۴۰ بیمار عمل جراحی می شوند.
وی افزود: از مجموع بیمارانی که تاکنون در سامانه ثبت نام کرده اند ۹۷۴ نفر بومی خراسان جنوبی و مابقی از استان های مجاور هستند.
وی گفت: از این تعداد بیرجند ۳۷۸، نهبندان ۵۷، فردوس ۴۹، بشرویه ۴۳، سرایان ۳۶، زیرکوه ۵۳، درمیان ۱۰۲، سربیشه ۲۹ نفر، قاین ۸۱، خوسف ۳۲ و طبس ۷۱ بیمار را به خود اختصاص داده است.
قائمی عنوان کرد: افراد دچار بیماری شکاف کام و لب، جمجمه و ناهنجاری های مادرزادی فک و صورت برای ویزیت و درمان می توانند تا ۱۵ تیر ماه جاری با مراجعه به سایت ww.marhamportal.ir ثبت نام کنند.
وی گفت: مراسم اختتامیه بیست و دومین سفر خیرخواهانه تیم جراحی پلاستیک و ترمیمی به استان عصر ۱۶ تیرماه جاری در بیرجند برگزار می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: برای اعمال جراحی پلاستیک و ترمیمی هیچگونه هزینه ای از بیماران اخذ نمی شود اما انتظار است سازمان های بیمه گر ما را یاری رسانند.
وی گفت: هدف اصلی ما در این کار خیرخواهانه درمان سطحی بیماران استان است که امید می رود از طرفی میزبان خوبی برای این تیم و از سویی پیغام رسان بزرگی برای استان باشد.
وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی جذبه و نیروی بومی خاصی برای انجام اعمال جراحی پلاستیک و ترمیمی وجود ندارد اظهار امیدواری کرد: حضور تیم خیرخواهانه جراحی پلاسیک و ترمیمی در استان نقطه عطفی باشد تا بیماران نیازی به مراجعه به سایر استان ها نداشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: اعضای این تیم علاوه بر کمک به بیماران خراسان جنوبی از مراکز بهداشت و درمان در شهرستان ها نیز بازدید خواهند داشت.
وی همچنین از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان خبر داد و افزود: این سفر قرار بود قبل از ماه رمضان انجام شود اما به توجه به فشردگی برنامه ها به وقت دیگر موکول شد.
قائمی اضافه کرد: اکنون وزیر بهداشت قول مساعد داده اواخر مرداد یا اوایل شهریورماه به منظور افتتاح پروژه بیمارستان شهید چمران فردوس و چند پروژه بهداشتی درمانی به استان سفر کند.
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره انتقال بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند یا احداث بیمارستان در شمال شهر بیرجند گفت: امکان گسترش بیمارستان در مرکز استان حتی در شمال شهر وجود ندارد اما بخش های خصوصی می توانند وارد میدان شوند و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.
وی گفت: بخش های بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند در بیمارستان های رازی و ولی عصر (عج) تجمیع می شود اما به فکر غیرفعال کردن کلی بیمارستان نیستیم.
وی تصریح کرد: تلاش داریم موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برای تبدیل بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان مرکز تروما و سوختگی اخذ کنیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله