نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جحد به معنای انکار کردن یک بیماری خطرناک است و برخی افراد به بهانه آزادی هر قانونی را زیر پا می‌گذارند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در مراسم صبحگاه مشترک که به مناسبت هفته فراجا در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، افزود: چرا کار بشر به جایی می‌رسد که خیانت می‌کند و بعد توجیه می‌آورد؛ بیماری فقط کرونا، وبا و طاعون نیست و این یک بیماری است که در قرآن از آن به عنوان جحد یاد شده یعنی می‌داند و انکار می‌کند.

وی گفت: بدترین دشمنان حضرت موسی (ع)، فرعون و فرعونیان بودند اما آیا نمی‌دانستند موسی پیغمبر خداست و به خاطر هوای نفس و مقام این کار را کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمنان از طرف رژیم صهیونیستی ماموریت پیدا می‌کنند که دانشمندان هسته‌ای را ترور کنند و بعد برای کار خود توجیه می‌آورند که اینها بیماری خطرناکی است.

وی افزود: هزاران پرونده‌ای که در دادگاه‌هاست و همه منتظرند که قاضی تشخیص دهد حق با کیست اما قبل از قاضی، کسی که از دیوار مردم بالا رفته بهتر می‌داند چه کسی مقصر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: انسان اگر تابع نفس قرار گرفت دلش می‌خواهد برای اجرای مطامع نفسانی خود هیچ مانعی بر سر راهش نباشد و هر قانونی را به عنوان آزادی زیر پا بگذارد؛ آیا اسم این آزادی است؟

وی اظهار داشت: ضررهایی که بشریت در طول تاریخ از این جهت به خود وارد کرده و بزهکاری‌هایی که انجام می‌شود تاریخ را تغییر می‌دهد.

امام جمعه بیرجند ضمن تبریک هفته وحدت گفت: وجود مقدس و پاک خاتم‌الانبیا را پیامبران قبل، بشارت دادند چه در اسلام و قبل از آن و آیات قرآن هم به این موضوع تصریح دارد و مدعی نمی‌تواند انکار کند.

وی افزود: حق حجت دارد چون خداوند به گونه‌ای آن را قرار داده که هر کسی می‌داند یا می‌توانند بدانند لذا جهل عذر نیست بلکه جرم است و جایگاه پیامبر آخرالزمان و فرزندان پاکش بین شیعه و سنی محفوظ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی به جریانات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: در بیش از ۴۰ سال و فتنه اخیر، تجربه دوجانبه‌ای حاصل شد یکی از سوی مزدورانی که برای تامین منافع دشمنان درجه یک اسلام به هر بهانه واهی در زمین فساد می‌کنند.

وی گفت: ادعایشان این است که ضربه‌ای به جمجمه خواهر مرحومه وارد شده و از روی دلسوزی این کارها را انجام می‌دهند که بیش از ۴۰ نفر از بهترین شهروندان کشور را به شهادت رساندند و اموال عمومی و خصوصی را سوزاندند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال پر از این فتنه‌های دشمن بوده و اولین و آخرین فتنه نیست.

وی افزود: از سوی دیگر وجود نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که در سطح داخلی، منطقه و بین المللی موجب شده ایران با همه دشمنی‌های شرقی و غربی به امن‌ترین کشور تبدیل شود و در جهت داخلی نیروی انتظامی با بیش از ۴۰ سال تجربه آن قدر محبوب مردم قرار گرفته که در جای جای کشور این عزیزان را دعا می‌کنند و حامی پلیس هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: شما مصداق بارز حصون الرعیه (دژها و پناهگاه‌های رعیت) هستید و جان، مال و ناموس مردم را حفظ می‌کنید.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: جای تبریک دارد از اعتمادی که از سوی مقام معظم رهبری شکل گرفت و نیروی انتظامی با ارتقای ساختار به فرماندهی کل انتظامی تبدیل شد لذا مصمم‌تر می‌شویم با این اعتماد خدمتگزاری بهتر و بیشتری را به مردم ارائه دهیم.

سردار ناصر فرشید ادامه داد: ما بر این باوریم که خداوند ما را مورد لطف و عنایت خود قرار داده که می‌توانیم در لایه‌های مختلف جامعه از نقطه صفر مرزی تا عمق کشور در زمینه‌های مختلف به مردم خدمت کنیم و جای شگرگزاری دارد.

وی گفت: در اعتقادات و باورهای دینی ما از معصوم نقل است که اگر خدا برای بنده‌اش خیر بخواهد نیاز مردم را در دستان او قرار می‌هیم و امروز شکرگزاریم که این اعتماد را به دست آوردیم روزانه در سطح کشور ۳۰ هزار خدمت و ماموریت را انجام دهیم و در آخرین ماموریت خلق حماسه اربعین، عده‌ای از همکارانم در مرز و برخی داخل استان انجام ماموریت کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: خوشحالیم که امروز با شعار” پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس”  خدمتگزاری خودمان را به مردم بیشتر نشان می‌دهیم و اعتقاد داریم اگر در جامعه‌ای امنیت باشد پیشرفت و توسعه هم شکل می‌گیرد و با همدلی و تدابیر داهیانه فرمانده معظم کل قوا این امنیت را در سطح کشور داریم.

وی تاکید کرد: ما باید همیشه خود را مدیون خون شهدا، فداکاری جانبازان و رزمندگان بدانیم و تلاش کنیم در راه رسیدن به اهداف والا قدم برداریم.

سردار فرشید گفت: ما حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب هستیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری پلیس فرمودند، برای حفظ امنیت و آرامش جامعه شبانه‌روز خدمت خواهیم کرد و قطعا اجازه نخواهیم داد تعدادی بخواهند امنیت و آرامش جامعه را بر هم بزنند.

ادای احترام به شهدا، سان دیدن از نیروهای حاضر در میدان، تجلیل از خانواده شهدا، کارکنان برتر و پیشکسوتان انتظامی و رونمایی از دستاوردهای پژوهشی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از برنامه‌های این مراسم با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی بود.