شهردار بیرجند گفت: املاک حاشیه میدان ابوذر برای توسعه باغ شهرداری در خدمت شهروندان قرار می‌گیرد و برای تملک آن ۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مهدی بهترین روز یکشنبه در نشست خبری افزود: هفته گذشته با مالکان حاشیه میدان ابوذر بیرجند توافق شد تا این املاک به تملک شهرداری درآید و از سال آینده تخریب خواهد شد.

وی گفت: این توافقنامه بعد از چند سال انتظار انجام شد و املاک تملک شده به زودی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و توسعه باغ شهرداری را به دنبال دارد.

شهردار بیرجند بیان کرد: تاکنون ساخت باغ شهرداری به مساحت ۱۱ هکتار و با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان با هدف ارتقای سطح سرانه فضای سبز و احداث میدان اجتماعات برای برگزاری مراسم ملی و مذهبی انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر این در خیابان ظفر ۲۴ نیز واگذاری ۶ قطعه زمین قطعی شده که از توافق‌های بسیار خوب در امور زیربنایی شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری مشارکتی با بخش خصوصی و منابع درآمدی پایدار است.

بهترین گفت: در این ارتباط ۹۸ واحد مسکونی با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود که ۳۵ واحد آن متعلق به شهرداری است و تاثیر بسزایی در ایجاد شغل، مسکن و رونق اقتصادی دارد.

وی اظهار داشت: عملیات بهسازی بوستان توحید نیز با اجرای پیاده‌روی پارک به متراژ پنج هزار و ۷۰۰ متر مربع و اعتبار ۶۲۰ میلیون تومان در سال جاری آغاز شد و اجرای آیلند خیابان ظفر با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان در راستای اقدامات ترافیکی و بهبود عبور و مرور از دیگر اقدامات شهرداری طی یک سال اخیر است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه امسال پروانه‌های ساخت و ساز صادر شده در منطقه یک و ۲ شهرداری ۳۵ درصد افزایش یافت گفت: رشد صدور پروانه‌ها نشان دهنده رونق ساخت و ساز در شهر بیرجند طی سال آینده و ظرفیت سرمایه‌گذاری در این شهر است.

وی افزود: مراحل پایانی خواهر خواندگی بیرجند با شهر ترمذ ازبکستان انجام شده است که تصویب نهایی آن اعلام خواهد شد و از سال گذشته هم پیگیر خواهر خواندگی بیرجند با پیشاور پاکستان هستیم.

بهترین گفت: شهر بیرجند با خواهر خواندگی در عرصه بین‌الملل و اطلس جغرافیایی بهتر شناخته می‌شود و مراودات اقتصادی نیز افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: هفته گذشته در زمینه آماده‌سازی اراضی و املاک مربوط به شهرداری در سایت صنوف آلاینده هم توافقاتی انجام شد تا یکی از مشکلات چندین ساله بیرجند حل شود.

شهردار بیرجند گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری برای ایجاد شهربازی و پارک آبی بیرجند با شرکت‌های مهندسی مشاور کشور در حال بررسی و انعقاد قرارداد هستیم که یکی از پروژه‌های شاخص شهرداری در سنوات آینده خواهد بود.

وی افزود: همچنین مشاوره پساب و جذب سرمایه‌گذار با مهندسی گرید یک کشوری در حال انجام است که یکی از نقاط خوب مدیریت شهری است و بتوانیم انتقال پساب را انجام دهیم تا نگرانی‌هایی که در رابطه با آبیاری فضای سبز و تکیه بر آب شرب است، رفع شود.

بهترین از توافق با شرکت مخابرات استان برای گسترش فیبر نوری شهر بیرجند در بازه زمانی سه تا پنج سال نیز خبر داد و گفت: این توسعه کمک به ایجاد زیرساخت‌های شهری است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده برای مرکز استان سه دستگاه اتوبوس شهری در دهه فجر وارد مدار خدمت‌رسانی به مردم شد و هفت دستگاه هم به‌زودی وارد چرخه خواهد شد.

شهردار بیرجند گفت: همچنین ۲۸ دستگاه اتوبوس شهری فرسوده با هزینه ۲۰ میلیارد ریال بهسازی شد و ۲ هزار متر مربع زمین با هزینه ۱۰ میلیارد تومان برای پارکینگ خیابان طالقانی به تملک شهرداری درآمد.

وی کاشت ۳۰۰ هزار گل فصلی در میادین، اجرای آیلندها و بوستان‌های سطح شهر، کاشت ۶۰۰ پیاز لاله در میادین شهر، درختکاری، اجرای فرش گل و رنگ‌آمیزی مبلمان پارکی، لوازم بازی کودکان و بسته‌های ورزشی بوستان‌های سطح شهر را از جمله اقدامات شهرداری برای نوروز ۱۴۰۲ ذکر کرد.

بهترین بیان کرد: امسال ۳۸ اِلمان (نماد) شهری در بیرجند نصب شده که ۲۷ مورد مربوط به استقبال از نوروز است.

وی افزود: از مجموع ۳۸ المان شهری ۱۴ مورد خرید خدمت بوده و ۲۴ المان هم توسط همکاران از منابع داخلی شهرداری تهیه شده است.

شهردار بیرجند گفت: خدمات شهرداری در وسعت سه هزار و ۷۰۰ هکتار به جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در حال انجام است.

وی با تسلیت درگذشت شاعر برجسته خراسان جنوبی استاد غلامحسین یوسفی افزود: شهرداری در جهت پاسداشت و گرامیداشت مفاخر علمی و فرهنگی بیرجند از سال گذشته کارهایی را شروع کرده که در این راستا نامگذاری بوستانی به نام ناقوس با پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر بیرجند انجام شده است و بوستان الهیه به این نام تغییر کرد.