استاندار خراسان جنوبی روز جمعه از شعبه اخذ رای مسجد و حسینیه امام حسن مجتبی (ع) شهر بیرجند بازدید و فرایند رای‌گیری را از نزدیک بررسی کرد.

محمد صادق معتمدیان به همراه معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و برخی مدیران استانی با حضور در میان صفوف مردم از مراحل اخذ رای در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بازدید کرد.

وی در این بازدید بر حذف اخذ اثر انگشت از رای دهندگان تاکید و نسبت به نظم و ترتیب ایجاد شده برای برگزاری انتخابات در این شعبه ابراز رضایت کرد.

هدف از این بازدید خداقوت به عوامل اجرایی و رصد شرایط موجود شعب اخذ رای عنوان شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و در نهایت اسامی ۷۰ نامزد شامل ۶۵ مرد و پنج زن برای این استان از سوی شورای نگهبان اعلام شد که طبق آخرین آمار از این تعداد ۳۰ نفر انصراف دادند و ۴۰ نفر وارد عرصه رقابت شدند.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان مستقر شده که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

براساس آماری که وزارت کشور اعلام کرده ۵۶۴ هزار و ۹ نفر در این استان واجد شرایط رای داریم که از این تعداد ۲۸۳ هزار و ۷۴۱ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۲۶۸ نفر زن هستند.