#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جهاد اصلی امروز جهاد تبیین است و نماز جمعه از مصادیق بارز تبیین محسوب می‌شود.

، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه بیرجند ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: در دعای هفته عبارتی دارد که می‌گوید خدایا انرژی مرا در رضای خود به‌کار بگیر و این دعا در مورد شما اجابت شده است.

وی با تاکید بر اینکه توجه بر اصل نماز جمعه باید مدنظر باشد افزود: امر موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان کارشناس دین که از تبیین تعبیر به جهاد فرمودند و بر آن خیلی نیز تاکید دارند برای این است که مصاف با دشمن فقط دفاع نظامی نیست، جنگ نظامی مقدمه‌ای برای تصرف آب و خاک است و بعد از سلطه، هجوم و تغییر فرهنگ رخ می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: نماز جمعه از مصادیق بارز تبیین است که در کمک به افکار، اندیشه و اخلاق عمومی کاربردی است و خدای حکیم موضوعی را تشریع کرده که ۱۴۰۰ سال از این طرح تشریعی خدا می‌گذرد و همان نماز جمعه است.

وی گفت: نماز جمعه همواره در جمعیت‌های کوچک کارساز بوده و امروز در عصر انفجار اطلاعات که با تغییرات عظیم است هنوز نماز جمعه خنثی‌کننده هجوم‌های دشمن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: گاهی کارشکنی‌هایی صورت می‌گیرد که نقص به افراد بر می‌گردد نه نماز جمعه لذا دشمن که بسیار کارشناسی می‌کند از همان اوایل انقلاب اسلامی نمازهای جمعه را مورد ترور قرار داد و از بهترین‌های انقلاب اسلامی را شهید کرد، این علامتی است که نشان می‌دهد دشمن از نماز جمعه عصبانی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم در هر لحظه به دنبال کسب روزی هستند و در این بین فریضه را هم انجام می‌دهند اما نمی‌شود از همه مردم توقع داشت انواع و اقسام مسائل پیچیده سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را بفهمند لذا خدا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده مردم هفته‌ای یکبار دور هم جمع شوند تا از مسائل اجتماعی آگاه شوند.

امام جمعه بیرجند گفت: عمل برخی افراد همراه با نقص است زیرا به این دلیل که مکتب اهل بیت (ع) بیش از ۱۴۰۰ سال در انزوا بوده برای همین کارهای امروز همراه با آزمون و خطاست اما این تشریع بسیار قوی است که یک معجزه است، آن نمازی که پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) خوانده و به سلسله مراتب با نظر ولی اعظم الهی انجام شود، فلسفه اقامه نماز جمعه است.

وی ادامه داد: اما اگر طاغوت حاکم باشد درست بالعکس می‌شود، مثلا یزید اگر بخواهد نماز جمعه بخواند هرگز نمی‌تواند رشد علم و ایمان باشد و در سال‌های اخیر در این افتضاحاتی که در عربستان سعودی بوده، همه چیز را حراج کرده‌اند و این اعدام‌هایی که در عربستان می‌شود به این دلیل است که هر کسی از چارچوب برنامه‌های استکبار جهانی خارج می‌شود را می‌کشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آنچه اتفاق افتاده در این کشور مستقل باید قدر دانست و درست است که گاهی ناهمگونی و اندیشه‌های متفاوت است اما اصل قضیه در ایران دارای ثبات است و زمانی به تکامل خواهد رسید که همه به محکمات دین و آیین و اهل بیت روی آورند و از آمریکا و انگلیس‌پرستی خارج تا موحد شویم.

وی تصریح کرد: تنها کسانی در مسیر الی الله راست می‌گویند که همانطور در کلمه طیبه لااله الا الله اول نفی است بعد ایمان به خدا، وقتی است که ظالم و ستمگر و بیگانه را خارج کند و از آن پیروی نکند که خود جهاد کبیر است؛ تفاوت مهم مکتب اهل بیت نیز همین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: باید در نماز جمعه تضارب افکار، نقد و پیشنهاد باشد، ظرفیت نماز جمعه در کتب اهل بیت خیلی بالاتر از این است اما چون مکتب شیعه در انزوا بوده به این شکل صورت گرفته است.