#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تسریع در تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف که مطالبه به‌حق مردم است با توجه به وجود اعتبار لازم، موضوع تکمیل این پروژه پیگیری می‌شود.

 جواد قناعت  در نشست شورای اداری شهرستان خوسف که در پایان سفر یک روزه به این شهرستان برگزار شد افزود: گاهی برای یک پروژه اعتبار موجود نیست اما برای بیمارستان خوسف ۱۵ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده که ۱۰ میلیارد تومان آن نقدی در حساب است لذا دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری باید تکمیل این پروژه را به‌جد دنبال کنند.

وی گفت: یکی از مطالبات جدی مردم و مسوولان منطقه تکمیل این بیمارستان است که دانشگاه علوم پزشکی باید به جد پای کار باشد همچنین نماینده مردم و فرمانداری در صورت مشاهده پیشرفت کُند پروژه باید موضوع را پیگیری کنند و دانشگاه نیز علت کندی و تاخیر را شفاف‌سازی و توضیح دهد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برای توسعه زمین بیمارستان نشستی توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مرتبط برگزار و برای توسعه بیمارستان تصمیمات لازم گرفته شود.

وی با بیان اینکه هشتمین سفر شهرستانی استاندار در شهرستان خوسف ۱۸ مصوبه داشته است ادامه داد: مبادا این مصوبات روی کاغذ بماند بلکه باید اجرایی شود همچنین برخی از این مصوبات تا پایان سال قابل اجرا است.

قناعت تاکید کرد: اعتباری دریافت کرده‌‎ایم که باید جذب و نه اینکه برگشت داده شود لذا در شهرستان فرماندار باید پیگیر مصوبات جلسه امروز یا سفرهای سرزده باشد.

وی گفت: در استانداری نیز دفتر استاندار و معاونت امور عمرانی پیگیر مصوبات سفرهای شهرستانی از جمله خوسف است تا این مصوبات و اعتبارات با پیگیری‌های جهادی و دلسوزانه مدیران شهرستانی و استانی اجرایی شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ۵۰ کیلومتر جاده ماژان – معدن قلعه‌زری نیازمند بازسازی و بهسازی است که از این میزان ۱۰ کیلومتر وضعیت نامناسب‌تری دارد و باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای بهسازی این مسیر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: از این میزان پنج میلیارد تومان توسط اداره راه و شهرسازی برای تامین قیر، ۲.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۲.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستان تامین خواهد شد.

قناعت گفت: درخصوص میدان ورودی شهر خوسف از سمت بیرجند تحت عنوان میدان شهید سلیمانی، جلسه‌ای توسط معاون عمرانی استاندار با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرماندار، مسئولان فنی و مدیران مرتبط شهرستان برگزار شود.

وی بیان کرد: در این خصوص مصوبه شورای ترافیک را داریم که اگر نیاز به بازنگری ندارد و مصوبه قبلی مورد تایید است خروجی جلسه باید اعلام و فرمانداری موضوع را پیگیری کند تا تصمیم‌گیری کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: سفرهای استاندار به شهرستان‌ها به دو شکل رسمی (با هماهنگی فرماندار و احصای پروژه‌ها با دستور کار مشخص) و سفرهای سرزده و موردی (مانند حضور در نماز جمعه، بازدید از پروژه‌ها و دیدار با مردم) انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشتمین سفر شهرستانی امروز به خوسف انجام شد گفت: شهرستان خوسف همچنان که در ذخایر زیرزمینی، معدنی و طلا می‌درخشد در نیروی انسانی هم ذخایر علمی و فرهنگی خوبی همچون ابن حسام، خاندان عبادی و شهدای بزرگواری دارد.

قناعت اظهار داشت: در این سفر یک میلیارد تومان برای گلزار شهدای شهرستان از محل اعتبارات استانی اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری و سالن آمفی تئاتر خوسف هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از محل اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور اختصاص داده می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: سفر رئیس جمهور به استان در شهریور پارسال انجام شد که ۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی مصوب سفر بوده و تاکنون یک ششم آن به استان تخصیص یافته و بین دستگاه‌های مختلف توزیع شده است.

وی بیان کرد: یک ماه قبل معاون اجرایی رئیس جمهور برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سفر کرد که این سفرها مصوبه ندارند بلکه به منظور ارزیابی سفر قبل انجام می‌شود.

قناعت گفت: در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با حضور معاون رئیس جمهور درخواست هزار تا ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر شد که در نهایت با پیگیری‌های متعدد هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان متمم مصوبات سفر به استان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: برای تکمیل دارالقرآن خوسف یک میلیارد تومان از محل اعتبار استانی اختصاص یافت و برای تکمیل استخر سرپوشیده خوسف که از دغدغه‌های اداره ورزش و جوانان و فرماندار بود نیز چهار میلیارد تومان از متمم سفر رئیس جمهور و مابقی اعتبار در سفر وزیر ورزش و جوانان در هفته‌های آتی به بیرجند پیگیری خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تکمیل گود زورخانه‌ خوسف یک میلیارد اعتبار استانی و یک میلیارد اعتبار شهرستانی اختصاص می‌یابد، گفت: سایر اعتبار مورد نیاز هم در سفر وزیر ورزش پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برای تکمیل ساختمان اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف هم ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی اختصاص می‌یابد.

قناعت گفت: برای تکمیل ساختمان بهداشت و درمان شهرستان در صورت تامین یک میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستان، یک میلیارد تومان اعتبار استانی هم تامین خواهد شد.

وی افزود: مقرر شد روشنایی شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام و تا هفته دولت بهره‌برداری شود، درخصوص آسفالت معابر هم یک میلیارد تومان اعتبار استانی به آن اختصاص می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: برای تامین زیرساخت‌های عمرانی شهر ماژان ۲ میلیارد تومان اعتبار استانی اختصاص یافت همچنین برای تامین آب روستاهای همچ، گولک و شیخ‌آباد خوسف یک میلیارد اعتبار استانی و یک میلیارد اعتبار شهرستانی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: برای آبرسانی به چاه طالقانی، استقلال و ابوذر غفاری ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار استانی تامین می‌شود و برای حل مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی و تراکتورها جلسه‌ای به ریاست معاون استاندار و با حضور مسوولان جهاد کشاورزی، فرمانداری و شرکت نفت برگزار خواهد شد.

قناعت افزود: برای تکمیل ساختمان بخشداری ماژان نیز ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبار استانی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: جلسه‌ای برای تامین تسهیلات کشتارگاه صنعتی خوسف با عاملیت بانک صادرات در استانداری برگزار و مساعدت‌های لازم برای تامین تسهیلات انجام خواهد شد.

شورای اداری شهرستان خوسف به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور سرپرست فرمانداری خوسف، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جمعه و شماری از مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان خوسف برگزار شد.

هشتمین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی امروز به مقصد خوسف انجام شد و جواد قناعت در اولین برنامه با حضور گلزار شهدا نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با حضور در آرامگاه آیت‌ الله سید احمد عبادی، یاد و نام مؤسس مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرستان خوسف، برادر نماینده ولی‌ فقیه در خراسان‌ جنوبی و برادر امام جمعه فقید مشهد را گرامی داشت.

قناعت از پروژه نیمه‌تمام مجتمع فرهنگی هنری خوسف، پروژه در دست اقدام دارالقرآن، محل برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱، بیمارستان ۳۲ تختخوابی در حال احداث، ۲ پروژه ورزشی نیمه‌تمام، برخی محورهای روستایی شهرستان خوسف و طرح‌های عمرانی شهر جدید ماژان بازدید کرد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های این سفر به دیدار خانواده گرانقدر شهید محمدرضا نصراللهی رفت و در آرامگاه ابن حسام خوسفی شاعر بنام ایرانی نیز حضور یافت.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۵ کیلومتری بیرجند است.