معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از ابلاغ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بند “ب” تبصره ۱۶ قانون بودجه در سال جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات بین دستگاه‌های اجرایی متولی در استان توزیع شده است.

 جواد اشرفی  در نشست کارگروه اشتغال استان خراسان جنوبی افزود: بانک‌های متولی سرعت در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را در دستور کار قرار دهند همچنین دستگاه‌های اجرایی نهایت تلاش خود را برای جذب حداکثری منابع به‌کار گیرند.

وی گفت: ایجاد اشتغال در شرایط کنونی از اولویت‌های اصلی نظام و دولت است به‌گونه‌ای که رئیس جمهور وقت گذاشته و شخصا شورای عالی اشتغال را مدیریت می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اعتبارات دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی به‌صورت جداگانه و در قالب تسهیلات بند “الف” تبصره ۱۸ اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در پرداخت تسهیلات بند “ب” تبصره ۱۶ موضوع منابع و مصارف بانک‌ها به‌صورت ملی در نظر گرفته شده که نگاه ویژه‌ای به استان‌های کم‌برخودار از جمله خراسان جنوبی است.

اشرفی خاطرنشان کرد: تخصیص و هدایت این تسهیلات به طرح‌های نیمه‌تمام و جدید داخل و خارج شهرک‌های صنعتی نیز امکانپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه جلسه استانی کارگروه برای اشتغال حمایتی در اسرع وقت برگزار شود افزود: دستگاه‌هایی که در زمینه اشتغال حمایتی فعالیت دارند نسبت به رفع موانع طرح‌های اشتغال اقدام کنند و گزارش فصلی به کارگروه اشتغال ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت به‌موقع اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد دنبال شود گفت: دولت با پرداخت تسهیلات و افزایش میزان ابلاغ آن زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کرده که ما نیز باید همه تلاش خود را در زمینه حل مشکلات مردم و اشتغال جوانان منطقه به‌کار گیریم.

وی با اشاره به اجرای طرح کارآموزی در محیط کار واقعی افزود: این طرح فرصت مهمی برای شرکت‌ها و واحدهای تولیدی است تا در قالب آن تا ۱۸ ماه بتوانند کارآموز داشته باشند و بعد از دوره کارآموزی اگر متقاضی جذب کنند تا ۲ سال حق بیمه آنان نیز توسط دولت پرداخت شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در این نشست از ابلاغ ۴۷۲ میلیارد تومان تسهیلات برای مددجویان این نهاد خبر داد و گفت از این مبلغ ۲۴۳ میلیارد تومان یعنی ۵۳ درصد منابع جذب شده است.

علی‌اکبر نخعی افزود: تعهد اشتغال امسال کمیته امداد استان هشت هزار و ۱۹۲ شغل بوده که تاکنون ۵۳ درصد آن محقق شده است.

وی از ابلاغ ۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بند “الف” تبصره ۱۸ به کمیته امداد خراسان جنوبی نیز خبر داد و گفت: از این مقدار ۱۹۹ میلیارد تومان یعنی ۴۹ درصد جذب شده و در مجموع درصد جذب این نهاد به دلیل نبود مشارکت خوب بانک‌ها پایین است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: در صورتی که درصد جذب تسهیلات استان از این محل به ۶۴ درصد برسد، می‌توانیم سهیمه شناور سایر استان‌ها را هم جذب کنیم.

وی گفت: در حال حاضر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرونده آماده دریافت تسهیلات داریم و معادل ۱۲۰ درصد سهمیه اختصاصی به استان را به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور