معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی حدود ۱۷ هزار جلد کتاب به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان در این استان اهدا شده است.

محمود رمضانی روز یکشنبه  افزود: کتاب لازمه رشد فکری و فرهنگی کودک و نوجوان است و در این راستا با توجه به اینکه تمرکز این اداره کل بر اهدای کتاب به نقاط محروم استان است، به روستاها، دهیاری‌ها و مدارس محروم نیز کتاب‌های متعددی اهدا شده است.

وی از اهدای کتاب به ۱۱۳ روستای فعال در طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد و گفت: تعداد زیادی کتاب با موضوع درسی و عمومی به شهرستان‌های استان شامل هشت روستای سربیشه، هفت روستای بیرجند، هشت روستای خوسف، پنج روستای درمیان، ۱۸ روستای زیرکوه، ۹ روستای سرایان، ۱۷ روستای سربیشه، ۹ روستای طبس، ۱۹ روستای قاینات و ۱۳ روستای نهبندان اهدا شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۰ عنوان کتاب با تیتراژ ۱۷۳ هزار و ۷۰۰ نسخه در استان به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب‌های منتشر شده با موضوعات مختلف از جمله تاریخی، دانشگاهی، شعر، فقهی و فلسفی، کودک و نوجوان، فرهنگی و اجتماعی و کمک آموزشی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین خرید ۱۰۰ میلیون تومان کتاب از ناشران و برگزاری طرح‌های مختلف فروش فصلی کتاب از مهمترین حمایت‌های این اداره کل از ناشران در سال جاری است.

رمضانی گفت: خراسان جنوبی ۳۰ ناشر دارد که از این تعداد ۲۸ ناشر استانی و ۲ نمایندگی نشر فعال هستند.

وی به اجرای طرح فروش پاییزه کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی اشاره و اضافه کرد: این طرح در استان با مشارکت ۱۲ کتابفروشی برگزار شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در طرح پاییزه فروش کتاب ۶ هزار و ۲۶۶ جلد کتاب به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال به فروش رسید که نسبت به طرح تابستانه کتاب رشد قابل توجهی داشت.

وی هدف از اجرای طرح‌های فروش کتاب در فصول مختلف سال را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابفروشی‌های استان همچنین رونق بازار نشر دانست و افزود: در طرح پاییزه کتاب، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی با ۲۰ درصد یارانه در کتابفروشی‌های عضو طرح عرضه شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.