امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: اگر کفار امروز جرات پیدا کردند که به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص) توهین کنند به دلیل اختلافات بین مسلمانان است.

مولوی غلام حیدر فاروقی روز پنجشنبه در دیدار ائمه جمعه و علمای اهل سنت خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند که به مناسبت آغاز هفته وحدت برگزار شد افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که قدرت مسلمانان به دلیل تفرقه ضعیف می‌شود و مسلمانان باید وحدتشان را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) پیامبر رحمت برای جهانیان است و اگر دستورات ایشان در جهان عمل شود دنیا گلستان شده و جور و ظلم نخواهد ماند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند بیان کرد: هیچ دینی غیر از اسلام نمی‌تواند آرامش، آسایش و رفاه را برای انسان‌ها به ارمغان بیاورد و دست ظالم‌ها را قطع کند؛ کفار هم از ترس قدرتشان علیه اسلام یاوه‌گویی می‌کنند.

وی گفت: اختلاف سران کشورهای اسلامی با یکدیگر زمینه گستاخی کفار را فراهم کرده و اگر سران کشورهای اسلامی پایبند به قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص) ‌بودند و با هم وحدت داشتند امروز شاهد پناه آوردن بعضی از سران کشورهای اسلامی به دامن اسراییل و یهود نبودیم.

مولوی فاروقی افزود: امروز این تفرقه‌ها موجب ایجاد اتفاقات ناگوار در دنیای اسلامی شده و فلسطین تنها مانده اما نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدا پشتیبان مردم فلسطین بوده است و امیدواریم خداوند همه مسلمانان را متحد کرده و دست کفار را از سر مسلمانان کوتاه کند.

ائمه جمعه و علمای اهل تسنن استان خراسان جنوبی امروز همزمان با ۱۲ ربیع الاول ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی دیدار کردند.