#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: ۷۰ درصد واحدهای صنفی کم‌خطر استان تاکنون در سامانه الکترونیکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت‌نام و کد بهداشتی را دریافت کرده‌اند.

رضا علیزاده  افزود: آخرین آمار ثبت‌نام شدگان مربوط به عصر دیروز است و از این نظر خراسان جنوبی نسبت به برخی استان‌ها پیشتاز بوده است.

وی گفت: اصناف کم‌خطر تا پایان امشب (پنجشنبه) فرصت دارند کد رهگیری بهداشتی واحد صنفی خود را دریافت کنند در غیر این صورت از ادامه کسب آنها جلوگیری و محل کسب طبق مقررات پلمب خواهد شد.

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه اظهار داشت: از فردا (جمعه) فقط اصنافی که کد بهداشتی دریافت و آن را در محل کسب خود نصب کرده باشند، مجاز به فعالیت خواهند بود.

وی گفت: آن دسته از متصدیان واحدهای صنفی کم‌خطر که تاکنون موفق به دریافت کد بهداشتی نشده‌اند باید قبل از اتمام فرصت نسبت به دریافت کد از طریق سامانه salamat.gov.ir و نصب آن در واحد صنفی خود اقدام کنند.

علیزاده افزود: پس از اتمام این مهلت، با صاحبان حرف و مشاغلی که ثبت‌نام نکرده‌اند به منظور پیشگیری از انتقال کرونا برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند مشاغل و صنوف پرخطر کماکان نباید فعالیت داشته باشند.

وی گفت: هرچند در روزهای اخیر برخی اصناف برای ثبت‌نام در سامانه با مشکل مواجه شده بودند اما دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این مشکل را تا حدودی رفع کرده است.

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی افزود: اجرای این طرح و ثبت‌نام در سامانه نارضایتی‌هایی را هم به همراه داشت اما چون سلامت مردم و صنوف مطرح است، اصناف استان از آن استقبال کردند.

وی بیان کرد: گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت متشکل از اداره اماکن، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر اجرای این طرح نظارت ویژه‌تر خواهند داشت و با اصناف متخلف برخورد و واحد پلمب خواهد شد.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا ۲۰ فروردین تمدید شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه (۲۳ فروردین) در سراسر کشور اجرا شد و در این مرحله صنوف کم‌خطر با کسب مجوز لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

۱۱ گروه پرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نیستند و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند. مطابق مصوبه ابلاغی، رستوان و غذای آماده (صرفا بیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند.