معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با مذاکرات و اقداماتی که صورت گرفته، اراضی در اختیار مردم روستای موسویه تا متراژ ۵۰۰ متر مربع به صورت رایگان به آنها تحویل می‌شود و اهالی هیچ وجهی را پرداخت نمی‌کنند.

محمد فرهادی در نشست بررسی مشکلات اهالی روستای موسویه اظهار داشت: چند روز پیش کلیپی مبنی بر ناتوانی مردم در تامین هزینه مطالبه شده از سوی بنیاد مستضعفان در بحث اراضی مسکونی پخش شد و این جلسه ویژه نیز به منظور پیگیری همین موضوع برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مباحث مطرح شده در آن کلیپ صحت نداشته و سیاه‌نمایی است افزود: با توجه به مالکیت اداره کل اوقاف و امور خیریه و بنیاد مستضعفان بر اراضی موسویه در راستای تامین زمین مسکونی مورد نیاز اهالی، در گذشته جلسات متعددی برگزار شده که نتایج خوبی هم به همراه داشته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: به منظور سرعت بخشیدن به موضوع رفع مشکل مردم، تمامی اراضی اوقاف به بنیاد مستضعفان تحویل شده و با پیگیری‌های اداره کل اموال و املاک استان و پس از برگزاری جلسات متعدد با ادارات کل اوقاف و بنیاد مسکن استان، ۱۵ هکتار زمین به روستا ملحق شده است.

امکان واگذاری سند ششدانگ به مردم فراهم شد

وی ادامه داد: این اراضی الحاقی به صورت ششدانگ به اداره کل اوقاف و امور خیریه تحویل شد و در ادامه نیز ۹۰ هکتار از اراضی داخل روستا در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت که با این اقدام، امکان واگذاری سند ششدانگ که مطالبه مردم بود نیز فراهم شد.

فرهادی گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته و طبق تصمیم بنیاد مستضعفان، اراضی در اختیار مردم تا متراژ ۵۰۰ متر مربع به صورت رایگان به آنها تحویل می‌شود و اهالی هیچ وجهی را پرداخت نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: برای املاک بیشتر از ۵۰۰ متر مربع نیز بخش مازاد اراضی با قیمت کارشناسی و در اقساط ۴۶ ماهه در مقاطع زمانی سه ماهه به ساکنان واگذار می‌شود و بعد از اتمام این بازه زمانی، سند به نام مالک زمین صادر می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال رایزنی هستیم تا از این قاعده مستثنی شوند و برای اراضی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع، وجهی را نپردازند.

بنیاد مستضعفان عایدات حاصل از واگذاری را در روستا هزینه می‌کند

وی اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، بنیاد مستضعفان عایدات حاصل از این اقدام را در روستا هزینه می‌کند و در اولین گام این نهاد احداث مرکز بهداشتی و درمانی موسویه را متقبل شده است.

فرهادی گفت: اراضی تصرفی عده زیادی از اهالی کمتر از ۵۰۰ متر مربع است لذا وجهی در قبال تعیین تکلیف زمین در اختیار خود نمی‌پردازند.

وی از اجماع نظر دستگاه‌ها برای رفع مشکل اهالی موسویه در شهرستان قاینات خبر داد و افزود: دستگاه‌های متولی برای رفع مشکل اهالی این روستا اهتمام جدی دارند.

براساس مصوبات این جلسه، فرمانداری قاینات مکلف شد اقدامات انجام شده را هرچه سریعتر به معاونت عمرانی استانداری ارائه کند و برای تنویر افکار عمومی از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی برای ارائه اقدامات بنیاد مستضعفان در این روستا استفاده شود.