مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: امروز به تدریج از شدت بارش‌ها در استان کاسته می‌شود و دمای هوا از امشب تا پایان روز چهارشنبه در برخی مناطق به ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید.

علیرضا خندان افزود: بیشتر مناطق استان از امشب تا پایان هفته دمای زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

وی با هشدار درباره سرما و یخبندان، بر لزوم به کارگیری تمهیدات و اقدامات لازم برای پیشگیری از مشکلات و خسارات احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در سرایان ۵۷ میلیمتر، قاینات ۴۹ میلیمتر، فردوس ۳۶ میلیمتر، نهبندان ۳۴ میلیمتر، بشرویه ۴۳ میلیمتر، بیرجند ۲۴ میلیمتر، اسدیه ۲۲ میلیمتر، طبس ۱۳ میلیمتر، زهان ۱۲ میلیمتر و سربیشه ۲۹ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین روز و شب گذشته اکثر نقاط خراسان جنوبی بارش برف گزارش شد.

خندان رو با بیان اینکه بیشترین میزان بارش برف با ۴۰ سانتیمتر مربوط به منطقه کریمو شهرستان سرایان گزارش شد گفت: همچنین سربیشه ۱۲ سانتیمتر، درخش شهرستان درمیان ۲۵ سانتیمتر، عباس آباد قاین ۳۵ سانتیمتر و روستاهای شهرستان نهبندان ۱۲ سانتیمتر برف ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش محسوس دما و یخبندان از امشب تا چهارشنبه در خراسان جنوبی ادامه دارد افزود: بارش برف امروز نیز به شکل پراکنده به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان ادامه خواهد داشت.

سامانه بارشی به صورت باران و برف از روز جمعه در خراسان جنوبی فعال و روز گذشته (شنبه) تشدید شد.

بارش‌ها از دیشب در بیشتر نقاط استان به صورت برف بوده است.

مدارس برخی شهرها و روستاهای استان روز گذشته و امروز به علت بارندگی، برودت هوا و لغزندگی معابر تعطیل شد.

بنابر اعلام پلیس راه در حال حاضر تمامی راه‌های خراسان جنوبی باز اما لغزنده است و در محورهای کوهستانی نیز تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.