نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت با راه‌اندازی پایانه نفتی صادراتی در شهرستان نهبندان موافقت کرد که می‌تواند یک رویداد اقتصادی بزرگ برای استان خراسان جنوبی باشد.

مصطفی نخعیبا اشاره به دیدار خود با وزیر نفت افزود: در این دیدار توافق شد که احداث پایانه نفتی صادراتی شرق کشور را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نهبندان داشته باشیم.

وی بیان کرد: از همه افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه دعوت می‌کنیم که ورود پیدا کنند تا هرچه سریعتر شاهد احداث پایانه صادراتی نفتی شرق کشور در شهرستان نهبندان و خراسان جنوبی باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: موقعیت مناسب شهرستان نهبندان در نزدیکی به ۲ کشور همسایه شرقی یعنی افغانستان و پاکستان، همچنین نزدیکی به انبارهای نفتی استراتژیک کشور مانند کرمان و وجود بازارچه مرزی دوکوهانه در این شهرستان، ظرفیت خوبی برای احداث پایانه نفتی شرق کشور است.

وی افزود: همچنین انبار نفتی بیرجند به عنوان یکی از مبادی صادراتی کشور در بورس کشور در کنار فهرست دیگر انبارهای صادراتی فرآورده‌های نفتی قرار می‌گیرد تا صادرکنندگان این فرآورده‌ها، محموله‌های خود را از انبار بیرجند بارگیری و به خارج از کشور صادر کنند.

نخعی اظهار داشت: این اتفاق می‌تواند در توسعه حمل و نقل و سایر فعالیت‌های اقتصادی استان نقش موثری داشته باشد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

این استان با افغانستان و ۶ استان کشور مرز مشترک دارد.