فرمانده انتظامی خراسان‌ جنوبی گفت: محموله مواد مخدر شامل ۲ تن و ۲۰۰ کیلوگرم تریاک طی ۲ عملیات پلیسی در این استان از قاچاقچیان مواد مخدر کشف شد.

سردار ناصر فرشید روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان کشفیات در ۲ محور مواصلاتی استان از ۲ خودوری سنگین با جاسازی ماهرانه‌ای که داشتند، به دست آمد و در این رابطه ۶ نفر دستگیر شدند.

وی افزود: با تلاش ماموران انتظامی از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۲ تن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در این مدت ۵۳ طرح عملیاتی در کنار سایر خدمات اجرا شده است گفت: برخورد با خُرده‌فروشان مواد مخدر یکی از این طرح‌هاست که با اجرای ۱۵ طرح توانستیم بیش از ۲ تن مواد مخدر از خرده‌فروشان کشف کنیم.

وی ادامه داد: امسال از مجموع مواد مخدر کشف شده، ۸۴ درصد تریاک، ۶ درصد شیشه، چهار درصد مرفین، چهار درصد حشیش و یک درصد هروئین بوده که توسط قاچاقچیان از مرزهای شرقی وارد شده و قاچاقچیان قصد انتقال مواد را به عمق کشور داشته‌اند اما با هوشیاری ماموران پلیس در استان همه آنها کشف و توقیف شده است.

سردار فرشید گفت: در این مدت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ متهم دستگیر و ۵۹۷ دستگاه خودرو توقیف شدند همچنین بیش از ۵۰ باند مرتبط با حمل، توزیع و پخش مواد مخدر متلاشی شده است.

وی از همراهی و و همکاری مردم در اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی قدردانی کرد و افزود: در اجرای طرح برخورد با معتادین متجاهر به‌ویژه در مرکز استان، ۶۰ معتاد متجاهر دستگیر و تحویل دستگاه‌های مرتبط شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: پلیس در راستای خدمت به مردم طی ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده است و به قاچاقچیان مواد مخدر اجازه نخواهد داد آرامش مردم را برهم زنند بلکه با همه توان و همراهی مراجع قضایی و سایر دستگاه‌ها مرتبط با آنان برخورد می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور