مدیر آموزش و پرورش بیرجند از افتتاح ۵۰ کلاس درس در این شهرستان تا آبان امسال خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار دانش‌آموز از این کلاس‌ها بهره‌مند می‌شوند.

 محمدحسین یکه خانی افزود: با افتتاح پروژه‌های حیات طیبه، امام هادی (ع) و شهید قرنی تا آبان ماه بیش از ۵۰ کلاس درس به ظرفیت آموزشی مرکز استان افزوده می‌شود.

وی با تشکر از همکاران اداره کل نوسازی مدارس و پیمانکاران پروژه‌ها گفت: با همت و تلاش این عزیزان در چند ماه گذشته پروژه‌های در حال اجرای شهرستان بیرجند پیشرفت خیلی خوبی داشته و در بازدیدهای مختلفی که انجام شده نیز این پیشرفت به خوبی قابل مشاهده است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به مهاجر پذیر بودن بیرجند افزود: هر سال در این شهرستان با رشد جمعیت دانش‌آموزی مواجه هستیم که باعث شده کلاس‌های درس ساخته شده به جمعیت ورودی دانش‌آموزی اختصاص یابد و همچنان کمبود فضای آموزشی که در سالیان گذشته به موضوعی بحرانی تبدیل شده است، پا برجا بماند.

وی به پروژه‌های در دست انجام در منطقه شمال شهر بیرجند اشاره و بیان کرد: خوشبختانه با افتتاح این پروژه‌ها بخش زیادی از مشکلات شمال شهر در بخش آموزشی مرتفع می‌شود.

یکه خانی با اشاره به انجام مطالعات کارشناسی درخصوص سرانه دانش‌آموزی مناطق مختلف شهر بیرجند گفت: در حال حاضر با توجه به پراکندگی جمعیت شهری بیرجند مناطق جنوب شرقی بیرجند و شهرک امام علی (ع) دچار کمبود فضای آموزشی هستند که باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی روز گذشته به همراه شماری از مسوولان از پروژه‌های نوسازی و ساخت مدرسه در شهر بیرجند از جمله مدارس شهید بصیری پور، حیات طیبه، ۱۲ کلاسه اجتهاد، دکتر داریوش گنجی، اوتیسم، امام هادی (ع) و شهید قرنی بازدید کرد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد.

بیشترین کمبود کلاس درس در مرکز استان است.