استاندار خراسان جنوبی از اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

“جواد قناعت” با اعلام این خبر از نتایج دیدار خود با “سعید جغتایی” رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور گفت.

وی افزود: اختصاص مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی از مهمترین نتایج این دیدار بود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی درخصوص روند اجرای پروژه‌های مربوط به مصوبات سفر در استان، تکمیل و تحقق صد درصدی آنها به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شد.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند تخصیص اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: مقرر شد مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی در مرحله اول تخصیص‌های سال ۱۴۰۳ به استان خراسان جنوبی اختصاص یابد.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ و سفر دوم استانی ۲۴ و ۲۵ آذر ۱۴۰۱ انجام شد که مصوبات راهگشایی در حوزه زیرساختی و عمرانی برای این استان به همراه داشت.

استاندار خراسان جنوبی پس از دیدار با “مسعود شکیبایی فر” رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه هم گفت: روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان با کمک روش‌های تامین مالی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی شتاب می‌گیرد.

قناعت اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت راه‌ها در راستای ارتقای ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باندهای دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد.

استاندار گفت: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باندهای دوم، محورهای اصلی و راه‌های روستایی استان، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باندهای دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه، ارائه شد.

وی ادامه داد: روش‌های تامین مالی تکمیل باندهای دوم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی مانند تهاترها و ماده ۵۶ در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور هم قول مساعد داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان داشته باشد.

در این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، براساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، استان خراسان جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باندهای دوم و پروژه‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور