رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف  با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند لذا توجه به ورزش روستایی از اولویت های این اداره شهرستان می باشد.
چهکندی نژاد با اشاره به اینکه دهه مبارک فجر برنامه های متنوع ورزشی، پیاده روی خانوادگی، مسابقات فوتسال، والیبال، شطرنج، دوچرخه سواری، بازی های بومی و محلی پیش بینی شده است که با همکاری و همیاری دستگاه های اجرایی ، دهیاران و ورزشکاران در سطح شهرستان برگزار میشود.
وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته شهرستان را ۴۰۰ نفر عنوان کرد و افزود : افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته یکی از اولویت های این اداره می باشد. چهکندی نژاد با بیان اینکه در دهه مبارک فجر زمین چمن مصنوعی در شهر خوسف به بهره برداری خواهد رسید افزود: این زمین چمن میتواند قسمتی از مشکلات ورزشکاران در خصوص زمین ورزشی را مرتفع کند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف با اشاره به اینکه استخر سرپوشیده شهر خوسف یکی از مطالبات عمومی در این شهر می باشد افزود: با مشارکت بنیاد مستضعفان این پروژه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت: اقصی نقاط شهرستان دارای استعداد های بالقوه ورزشی است که بایستی از این استعدادها جهت شکوفا شدن حمایت کرد.
چهکندی نژاد یکی از دغدغه ورزشکاران را نبود زیرساخت های ورزشی عنوان کرد و افزود: از بیش از ۲۰۰ روستای دارای سکنه فقط در ۴ روستا سالن ورزشی وجود دارد و بسیاری از روستا تا سالن ورزشی بیش از صد کیلومتر فاصله دارند.
وی گفت: پراکندگی بسیار زیاد روستاها و دوری از مرکز و همچنین نرم جمعیتی بعضا پایین متاسفانه نتوانسته ایم امکانات لازم را در دسترس بسیاری از روستا قرار بدهیم.
چهکندی نژاد اظهار داشت: امکانات اولیه ورزشی همچون میز پینگ پنگ، شطرنج، دارت، فوتبال دستی در خانه های ورزش وجود دارد و در این شهرستان ۲۶ خانه ورزش روستایی تجهیز شده است.
چهکندی نژاد استفاده از توان جوانان و نوجوانان جهت رفع مشکلات این حوزه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فقط یک سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان فعال می باشد و کارهای مقدماتی راه اندازی سه سازمان مردم نهاد دیگر در راستای گردشگری ، آسیب های اجتماعی و ورزشی در دستور کار است .
وی گفت: سازمان های مردم نهاد میتوانند به عنوان راهکاری مناسب جهت حل مشکلات جوانان، ارائه مشکلات و درخواست های آنها و همچنین با اعتباراتی که در این حوزه وجود دارد می تواند در راستای رفع این مشکلات گام بردارند.
وی گفت: همگانی کردن ورزش و توجه به ورزش بانوان به عنوان سیاست های کلی وزارت ورزش و جوانان می باشد و در این راستا اقدامات بسیار خوبی شروع شده است.
وی گفت: از دورترین روستا به مرکز شهرستان توانستیم در رشته کونگ فو بانوان قهرمان کشوری داشته باشیم که این خود موید استعداد های ناب ورزشی در روستاهای شهرستان می باشد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف ادامه داد: بسیاری از ورزش های قدیمی در روستاهای به دست فراموشی سپرده شده که طی چهار سال اخیر جهت احیا این ورزش های سنتی که جزئی از فرهنگ ما می باشد در اقصی نقاط شهرستان جشنواره ها و مسابقات بومی و محلی برگزار کرده ایم.
وی ادامه داد: اطلس بازی های بومی و محلی در شهرستان در حال تدوین می باشد و این اطلس به زنده نگه داشتن بازی های بومی و محلی شهرستان کمک شایانی خواهد کرد.
چهکندی نژاد از ابلاغ طرح ورزشی فجر تا نوروز بصورت هفتگی برنامه های ورزشی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.