مادر شهید مدافع امنیت “دانیال رضازاده” گفت: آرزوی فرزندم شهادت بود و لحظه خواندن خطبه عقد از همسرش خواست که برایش آرزوی شهادت کند.

عصر روز ۲۶ آبان امسال بود که مجیدرضا رهنورد در خیابان حرعاملی مشهد با سلاح سرد به نیروهای حافظ امنیت حمله کرد و حسین زینال‌زاده را با چند ضربه متوالی چاقو به سر و گردن و بدن سپس دانیال رضازاده را با ضربه چاقو به گردن به شهادت رساند.

با گذشت ۵۰ روز از شهادت این مدافعان امنیت، مادران شهیدان دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده دعوت مردم خراسان جنوبی را پذیرفتند و امشب در یادواره ۴۰ شهید تیپ انصارالرضا (ع) این استان شرکت کردند.

مادر شهید دانیال رضازاده چند دقیقه‌ای پشت تربیون رفت و برای مردم از عشق مثال‌زدنی فرزندش به شهادت سخن گفت و افزود: مادر شهیدی هستم که تنها فرزندش را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و با افتخار عرض می‌کنم که خیلی خوشحالم فرزندم اینگونه مسیرش را انتخاب کرد و به شهادت رسید.

محمدیان با بیان اینکه برایم خیلی سخت است که دانیال کنارم نیست چرا که مرد خانه‌ام بود، افزود: ۵۰ روز است که تنها هستم اما خوشحالم که فرزندم در راستای دفاع از امنیت وطنش به شهادت رسیده است.

وی عنوان کرد: فرزندم همیشه می‌گفت به عنوان یک بسیجی، فدایی رهبرم هستم و دانیال با همه وجودش و بدون هیچ دریافتی خدمت می‌کرد، دانیال و دوستش حسین زینال‌زاده متعلق به همه کشور هستند و اگرچه دانیال به شهادت رسید اما صدها و بلکه هزاران دانیال دیگر را خداوند به من داد که امروز و بعد از شهادتش مرا مادر خطاب می‌کنند و فرزندان زیادی دارم.

مادر شهید مدافع امنیت گفت: دوستان دانیال در این مدت برای من سنگ تمام گذاشته‌اند چراکه دانیال به من قول داد اگر روزی نباشم به جای من دوستانم هستند که جای مرا برای شما پر کنند و می‌گفت مطمئن باش که تنها نیستی و نخواهی بود.

وی افزود: فرزندم در اردوهای جهادی پیش قدم و همیشه نفر اول بود، هر اتفاقی در کشور رخ می‌داد در خط مقدم قرار داشت، برای ساخت و ساز صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) در کربلا حدود دو ماه در کشور عراق بود و با دوست شهیدش حسین زینال‌زاده در دوران کرونا هم در خط مقدم قرار داشتند.

محمدیان گفت: دانیال در سن چهار سالگی از من درخواست داشت که می‌خواهم با رهبرم دیدار و صحبت کنم که پیگیری کردم فرزندم به آرزویش برسد اما نشد، او سپس بسیجی شد به گمان اینکه بسیجیان با رهبر دیدار می‌کنند اما باز هم دیدار رهبری نصیبش نشد.

وی ادامه داد: اما دانیال با شهادتش کاری کرد که من مادر به آرزوی دیرینه‌ام برسم و به دیدار رهبری بروم و سلام فرزندم را به آقا برسانم.

مادر شهید رضازاده اظهار داشت: امسال بعد از سال‌ها توفیق پیاده‌روی کربلا نصیبم شد و فرزندم از من خواست که از امام حسین (ع) بخواهم حاجتش را بدهد و من هم با گریه از امام حسین خواستم که حاجت فرزندم هرچه هست را برآورده کند در نهایت آرزویش برآورده و شهادت نصیب شد.

وی گفت: خداوند را شاکرم که به من صبری داد بتوانم مصیبت فرزندم را تحمل کنم و برایم دعا کنید که بتوانم راه فرزندم و دیگر شهدا را ادامه بدهم.

محمدیان گفت: فرزندم به خاطر حجاب زنان این سرزمین جانش را از دست داد و از شما جوانان و بانوان خواهش می‌کنم که راه شهدا را ادامه بدهید و نگذارید که خون شهدا پایمال شود.

وی تصریح کرد: روزهای آخر دانیال احساس می‌کرد که شهادتش نزدیک است به همین خاطر با یکی از دوستانش تماس می‌گیرد و می‌گوید سه روز دیگر شهید می‌شوم و همین اتفاق هم افتاد و مانند علی اکبر امام حسین (ع) شهادت نصیبش شد.

مادر شهید مدافع امنیت گفت: آرزوی فرزندم شهادت بود و لحظه خواندن خطبه عقد از همسرش خواست که برایش آرزوی شهادت کند، همسرش هم این دعا را در حقش کرد و در نهایت فرزندم به آرزویش رسید.

وی عنوان کرد: همه دغدغه فرزندم رهبرش بود و اگر توهینی به رهبری در کوچه و خیابان‌ها می‌شنید می‌گفت از شنیدن این توهین‌ها دلم آتش می‌گیرد.

محمدیان افزود: در پایان از شما خواهران بزرگوار خواهش می‌کنم که با حجاب و عفت‌تان به شهدا بفهمانید که همیشه ادامه دهنده راه آنان خواهید بود چرا که همه دغدغه شهدا این بود مبادا روزی در خیابان چادر سر از ناموسشان کشیده شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور