غلامرضا قوسی با تاکید بر  توسعه پرورش آبزیان و شیلات در استان گفت: خراسان جنوبی در حال حاضر دارای حدود ۷۶۰ باب استخر دو منظوره می باشد،که از این ۷۶۰  استخر حدودیکهزار و ۱۰۰ تن ماهی تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵۰هزارقطعه بچه ماهی در استان تولید می‌شود، افزود: برنامه ای که برای توسعه شیلات برای استان در افق ۵ ساله داریم، افزایش این میزان تولید به چندین برابر مدنظر است.

وی به بازدید از مرکز تکثیر بچه ماهی استان یزد و استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از استان سیستان به استان وارد و بین پرورش‌دهندگان توزیع گردید.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای با استان یزد منعقد گردید که توافق شددر فروردین ماه سال ۹۹، تعداد ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا از بافق یزد بصورت رایگان دریافت و بین پرورش دهندگان استان ما توزیع شود.

قوسی به تنظیم و انعقاد تفاهم نامه با شیلات سیستان اشاره کرد و بیان کرد: مقرر گردیده که برای سال آینده حدود یک میلیون بچه ماهی به قیمت دولتی دریافت و در استان بین پرورش دهندگان توزیع گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تشریح کرد: استان خراسان جنوبی یکی از ۴  استان پایلوت در زمینه پرورش ماهی تیلاپیا می باشد که برای اولین دفعه مجوز دریافت کرد.